Kuntoilualan yrityksen liikeidea kirkastui ELY-analyysissa

Kuopion Kuntoboxin asiakkuus alkoi, kun yritys halusi muuttaa liiketoimintansa suuntaa. ELY-päivä oli juuri oikea ratkaisu tähän. Kuntobox haki ELY-päiviä ja valitsi Sollertiksen Joanna Niinisen pitämän Analyysi-päivän. Hienointa antia ELY-päiviltä on ollut liikeidean kirkastuminen: hyvinvointisovellus, jonka kuka vain yrittäjä voi ottaa käyttöön ja tarjota työntekijöilleen hyvinvointia hektiseen työarkeen.

– Se on aivan mahtava idea! Olemme ottaneet hyvinvointisovelluksen käyttöön ja saaneet myytyä sitä yrityksille. Ajatuksena on, että yritys voi ostaa meiltä hyvinvointisovelluksen, joka motivoi ja innostaa liikkumaan, tarjoaa treenivideoita ja ruokavinkkejä sekä muistuttaa palautumisen tärkeydestä, kertoo Kuntoboxin yrittäjä Eeva Ossi.

Sovellus on saanut jo tähän mennessä hienon vastaanoton ja asiakkaat ovat ottaneet Kuntoboxin uuden palvelun positiivisesti vastaan. ELY-päivän myötä Kuntoboxin liiketoiminta keskitettiin verkkoon.

– Saimme paljon enemmän kuin osasimme odottaa. ELY-analyysi oli silmiä avaava. Nyt meillä on useamman vuoden suunnitelma siihen, mihin suuntaan haluamme viedä yritystä, mihin haluamme panostaa ja mistä kanavista tulonlähteemme tulee suurimmalla todennäköisyydellä.

ELY-päivä on suunnattu yrittäjille

Jokainen yrittäjä voi hakea ELY-päiviä. Jos haet ELY-päivää, löydät kouluttajien joukosta Sollertiksen toimitusjohtaja Joanna Niinisen. Joannalle on mahdollista ottaa ELY-päiviä Analyysi- sekä Kasvu ja Kansainvälistyminen -kategorioissa. Kuntobox on ollut mukana Analyysissa, mutta suunnitteilla on hakea ELY-konsultointipäivää myös kasvun ja kansainvälistymisen osalta.

– Joanna on rohkaiseva, kannustava ja konkreettinen kouluttaja. Hänen avullaan löysimme Kuntoboxille uuden suunnan: mihin haluamme keskittää yrityksen focuksen. Saimme myös hyviä vinkkejä kilpailuvertailuun ja palveluiden budjetointiin. Joannalla on vankka tuntemus yritysmaailmasta. Olemme saaneet ELY-päiviltä paljon enemmän kuin osasimme odottaa.

Usein 7 tunnin ELY-kokonaisuus halutaan jakaa kolmeen eri tapaamiskertaan, jotta välissä ehtii pureskella yhdessä käytyjä keskusteluja- ELY-analyysin tarkoitus on laatia yritykselle liiketoiminnan kehittämissuunnitelma ja taloussuunnitelma kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Kehittämissuunnitelmassa määritetään 4 konkreettista kehittämiskohdetta, jotka yritys toteuttaa seuraavan kahden vuoden aikana.

Digimarkkinointityöpajasta eväitä yrityksen sosiaaliseen mediaan

Digitaalisen markkinoinnin työpaja on suunnattu yrityksille, jotka etsivät suuntaa omaan digitekemiseensä. Useimmiten pulmana on jokin tietty ongelma, jota halutaan ratkoa yhdessä kouluttajan kanssa. Kuntobox halusi osallistua Sollertiksen kahden tunnin Digimarkkinoinnin työpajaan, jotta ei niin mieleiseksi koettu digitekeminen saisi tuulta alleen. Kuntobox halusi keskittyä työpajassa sosiaaliseen mediaan.

– Pakko myöntää, että kuulun niihin ei-niin-digi-ihmisiin. Digimarkkinointityöpajassa teimme käytännön toimia: selkeät tavoitteet, mitä halutaan tavoittaa somemarkkinoinnilla. Kävimme läpi somen tavoitteita, budjettia ja resursseja. Saimme hyviä ohjeita ja vinkkejä, millainen sisältö toimii Kuntoboxin somessa ja kuinka usein sisältöä kannattaa julkaista. Ihan uutena ideana tuli YouTube-kanava.

Digityöpajan tarkoitus on, että asiakkaalle tarjotaan uusia ideoita sekä näkemystä, miten yritys menestyy digimarkkinoinnissa. Sosiaalisen median lisäksi digimarkkinointi käsittää muun muassa hakukoneoptimoinnin ja sisällöntuotannon. Käytännössä kaikki sähköinen markkinointi on digimarkkinointia.

– Työpaja oli innostava, inspiroiva ja ajatuksia herättävä: minkälaisella äänellä ja tyylillä haluamme puhutella Kuntoboxin kohderyhmää somessa, haluammeko seuraajillemme infotietoa vai huumoria vai molempia. Työpajan myötä Kuntoboxin brändimielikuva ja visuaalinen näkemys vahvistuivat.

Täältä voit lukea lisää ELY-päivistä ja hakea kouluttajien joukosta Joannan. Voit myös ottaa yhteyttä alla olevalla lomakkeella ja kysyä lisää.