Some-markkinointi

Yhteistyönä monikanavainen lanseerauskampanja

Halusimme rakentaa lanseerauksen yhteyteen somekampanjan. Olimme yhteyksissä Sollertikseen, ja heidän ehdotuksestaan päätettiin toteuttaa monikanavainen kampanja.

Saga Iinatti, Oodian yrittäjä

Uudelle palvelulle halutaan mahdollisimman nopeasti paljon näkyvyyttä. Sisältötoimisto Oodia lanseerasi marras-joulukuun taitteessa uuden, maksuttoman Kuopion ja Tahkon alueen tapahtumakalenterin. Kun Kaupunkisi.fi-kalenterin julkaiseminen tuli ajankohtaiseksi, Oodia kääntyi Sollertiksen puoleen saadakseen lisäkäsiä ja lisänäkyvyyttä.

– Halusimme rakentaa lanseerauksen yhteyteen somekampanjan. Olimme yhteyksissä Sollertikseen, ja heidän ehdotuksestaan päätettiin toteuttaa monikanavainen kampanja. Kampanjassa hyödynnettiin Facebookia, Instagramia sekä Googlen puolelta hakusanakampanjaa ja display-mainontaa, kertoo Oodian yrittäjä Saga Iinatti.

Monikanavainen kampanja osoittautui onnistuneeksi. Kampanja kohdistettiin kahteen ryhmään: mainoksiin, jotka toivat näkyvyyttä uudelle tapahtumakalenterille ja mainoksiin, jotka veivät liikennettä suoraan sivulle.

– Kampanjan avulla saimme todella mukavasti näkyvyyttä sekä kävijöitä uusille sivuille, Iinatti kertoo.

Lanseerauksesta hakukoneoptimoinnin oppiin              

Lanseerauksen jälkeen oodialaisten omia eväitä vahvistettiin vielä hakukoneoptimoinnin valmennuksella. Sollertiksen toimitusjohtaja Joanna Niininen piti Oodian markkinointitiimille käytännönläheisen hakukoneoptimoinnin valmennuksen. Iinatin mukaan tiimi sai valmennuksesta vahvistusta osaamiselleen sekä uusia eväitä hakukoneoptimoinnin huomiointiin.

– Lisäksi Joanna kävi läpi Oodian Google My Business -tilin. Hän täydensi tietojamme ja muokkasi niitä hakukoneystävällisemmäksi muun muassa lisäämällä hakusanoja, verkkosivuosoitteen oikeassa muodossa sekä pari artikkelia ja kuvan, Iinatti kertoo.

Google My Businessin kautta ihmiset löytävät selkeämmin yrityksen. Työkalun arvostelut-ominaisuus on kätevä, sillä siitä näkee heti asiakkaiden mielipiteet. Nyt Googlessa on tarkempi ja visuaalisempi kuvaus yrityksestämme.

Saga Iinatti, Oodian yrittäjä

Google My Business lisää yrityksen näkyvyyttä ja helpottaa yritystietojen löytymistä Googlesta. Se kuuluu Googlen maksuttomiin työkaluihin ja se on mahdollista luoda kaikille yrityksille. Myös Iinatti pitää työkalua hyvänä lisänä. Sollertis järjestää Google My Business –valmennuksia valmiina workshop-paketteina.

– Google My Businessin kautta ihmiset löytävät selkeämmin yrityksen. Työkalun arvostelut-ominaisuus on kätevä, sillä siitä näkee heti asiakkaiden mielipiteet. Nyt Googlessa on tarkempi ja visuaalisempi kuvaus yrityksestämme, Iinatti kuvailee.

Iinatti on tykännyt yhteistyön tuomista mahdollisuuksista. Sollertiksen ja Oodian yhteistyö on lisännyt ymmärrystä hakukoneoptimoinnista ja monikanavaisesta kampanjoinnista.

– Yhteistyö on ollut selkeää ja olemme aina saaneet selkeän analyysin tuloksista. Jatkoa ajatellen saimme myös kehitysideoita tulevia kampanjoita varten. Sollertiksen osaaminen täydentää hyvin omaa tiimiämme, jotta ihan kaikkea ei tarvitse tehdä itse, Iinatti summaa.

Me autamme löytämään juuri sinun yrityksellesi tai toiminimellesi oikeat digimarkkinointiratkaisut!
Kuvassa diginaisten Katri Pirhonen ja Janita Arkko.