Somestrategia – opas yrittäjälle

Diginaiset tekemässä somestrategiaa lammen rannalla

Somestrategia on yrityksen sosiaalisen median läsnäolon kulmakivi, joka auttaa keskittämään markkinoinnin harkittuihin toimenpiteisiin.  Kun tavoitteet ja mittarit on valittu, voidaan menestystä alkaa mittaamaan ammattimaisesti.  Somestrategian tekeminen kannattaa – asiat selkeytyvät ja tavoitteiden asettaminen on helpompaa.

Sosiaalinen media on tehnyt asiakkaan ja yrityksen välisestä viestinnästä vuoropuhelua. Ennen sosiaalista mediaa yritys viesti asiakkaalle esimerkiksi lehtimainoksella. Nyt kuluttajat keskustelevat sekä keskenään että yrityksien kanssa tuotteista ja palveluista. Jotta voit hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissa, sinun täytyy mennä niihin kanaviin mukaan, joissa asiakkaasi jo ovat.

Strategian luominen auttaa sinua keskittämään markkinointisi harkittuihin toimenpiteisiin. Kuten perinteisessäkin myynnissä, tärkeintä on kasvattaa luottamusta sinuun ja yritykseesi. Sosiaalisen media strategian on tarkoitus tukea liiketoimintastrategiaasi. Sosiaalinen media on yksi työkalu muiden joukossa tavoitteidesi saavuttamiseksi.

Joanna Niinisen kirjoittaman kirjan pohjalta saat vinkit oman somenäkyvyytesi kasvattamiseen ja somestrategiasi luomiseen. Kirjan saan itsellesi digisurffarin verkkokaupasta. Kirjan toimitukset aloitetaan 4.10.2018. Kirja tarjoaa työkirjamaiseen tapaan valmiita kysymyksiä ja vastausvaihtoehtoja yrityksen somestrategian luomiseksi.

Tilaa kirja Somestrategia – opas yrittäjälle