Verkkoliiketoiminnan tukena diginaiset ja Sollertiksen tekniikkatiimi

Sollertiksen ja Musiikkituotanto Keysin yhteistyö alkoi digimarkkinoinnin koulutusohjelmasta vuonna 2017. Tuolloin Musiikkituotanto Keysin yrittäjä Tiina Mattila innostui Sollertiksen digiklinikan ehdotuksesta UKK-palstan lisäämisestä omille verkkosivuille. Usein kysytyt kysymykset osoittautuivat menestykseksi yrityksen verkkonäkyvyyden ja brändin luomisessa. Samalla päivitettiin silloiset verkkosivut. Musiikkituotanto Keysin uusin verkkosivupäivitys tehtiin vuonna 2021, jolloin myös liiketoimintaa siirrettiin entistä vahvemmin verkkoon verkkokaupan ja verkkokurssin muodossa.

Kun Mattilan ensimmäinen verkkokurssi julkaistiin syksyllä 2021, markkinointituki oli tarpeen. Mattila tiesi verkkoliiketoimintaan siirtyminen olevan edessä, jotta yritysliiketoiminta voisi laajentua ja jatkaa kasvua. Korona antoi oman sysäyksensä verkkoliiketoimintaan siirtymiseen. Nyt ensimmäinen pianonsoiton verkkokurssi on julkaistu. 

– Olen saanut korvaamatonta tukea Sollertikselta. Palvelu on ollut erittäin sydämellistä ja inhimillistä. Tuntuu, että minusta on välitetty yksilönä. En olisi itse pärjännyt koskaan kaikkien markkinointitoimenpiteiden kanssa. Onneksi Sollertikselta on aina saanut apua, ja nyt etenkin maksulliseen somemarkkinointiin, uutiskirjeisiin, verkkosivujen tekniseen puoleen ja mainonnan analytiikkaan, Mattila summaa. 

Verkkoliiketoimintaan siirtyminen osa yrityksen murrosvuotta  

Yhteistyö on ollut selkeää alusta asti: Mattila tekee teksti-, kuva- ja videosisältöä verkkosivuille ja someen ja tekniseen puoleen ja markkinointiin hän on pyytänyt apua Sollertikselta. Kun idea verkkokurssista ja sen sisällöstä oli kypsynyt, oli toteutuksen aika. Sollertiksen tekniikkatiimi teki WordPress-verkkosivupäivityksen yhteydessä Musiikkituotanto Keysille verkkokaupan. Verkkokurssin jälkeen alkoi some– ja uutiskirjemarkkinointi, jota Sollertiksen diginaiset hoitavat.  

– Verkkoliiketoimintaan siirtyminen on ollut osa Musiikkituotanto Keysin murrosvuotta. Asiakkaat ovat entistä enemmän verkossa ja haluavat tehdä etänä. Koen yksinyrittäjänä erittäin tärkeäksi, että olen saanut Sollertikselta henkistä ja toiminnallista tukea tämän murrosvuoden aikana. On helpottavaa, että asioista sopiminen on sujunut joustavasti. Olen tullut henkilökohtaiseksi nähdyksi ja kuulluksi.  

Viikoittainen yhteydenpito sähköpostitse ja puhelimitse ovat olleet tärkeitä Mattilalle, koska ne ovat mahdollistaneet uusien markkinointitoimenpiteiden toteutuksen nopeasti saatujen tuloksien pohjalta. Yhteydenpidon tärkeys on korostunut etenkin tänä syksynä, kun verkkokurssi julkaistiin. Verkkokurssin myötä uusia asiakkaita on tullut ja myyntitavoite on täyttynyt.  

– Pitkäaikaisena asiakkaana olen ollut erityisen tyytyväinen henkilökohtaiseen ja räätälöityyn palveluun. Ei ole ollut helppoa siirtyä verkkoliiketoimintaan 20 yrittäjävuoden jälkeen. Sollertikselta olen saanut korvaamatonta tukea teknisessä toteutuksessa ja markkinoinnissa.  

Ota yhteyttä, jos sinun verkkosivusi kaipaavat uudistusta tai kaipaat kumppania verkkoliiketoiminnan tueksi.