Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi palvelun tavoitteena on nostaa sivusi hakutuloksien kärkeen. On tutkittu, että hakukoneista etsitään tietoa usein juuri ennen ostopäätöstä.

Verkkosivujen hakukoneoptimointipalvelu

Verkkosivujen hakukoneoptimointi-
palvelu

Hakukonestartti

230€ + ALV

Hakukonestartti-paketilla saat kehitysideat sivujesi hakukoneoptimoinnin tueksi. Paketti tukee tulospohjaista optimointia, mutta sen voi ottaa myös yksistään. Hintaan lisätään alv.

Hakukoneanalyysi
2h työpaja sisältäen:
Google Business Profile
Valitun someprofiilin luonti / läpikäynti
Verkkosivujen katselmointi
Google Search Console käyttöönotto

Tulospohjainen optimointi

alk. 4€ / päivä + alv

Täysin riskitön tapa ostaa hakukoneoptimointia. Maksat vain 4 euroa / päivä / hakutermi, kun sivusi on Googlen 10 parhaan tuloksen joukossa yhdessä sovituilla hakutermeillä. Hintaan lisätään alv.

Aloituspalaveri
Jatkuva hakukoneoptimointi


Toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella.

Hakukoneoptimointi palveluna

Hakukoneoptimointipalvelu tarkoittaa, että teemme toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan sivustosi sijoitusta hakukoneiden, kuten Google ja Bing, tuloksissa. Teemme optimointia ja todennamme tulokset Googlen hakupalvelussa. Samalla yleensä myös sijoitus muissa hakukoneissa paranee.

Tulospohjaisessa optimoinnissa maksat vain saavutetuista tuloksista eli silloin kun sivustosi nousee Googlen kymmenen parhaan tuloksen joukkoon yhdessä sovituilla hakutermeillä. Tarjoamme ensisijaisesti tulospohjaista optimointia, jotta voimme todentaa saavuttamamme tulokset ja ylläpitää sivustoasi hakutuloksien kärjessä.

Hakutermi on usemmiten kaksi sanaa sisältävä sanapari, kuten esimerkiksi ”kampaamo Kuopio”, ”putkimies Mikkeli” tai ”kasvislounas Helsinki”. Usein sanaparin toinen sana on paikkakunta, josta palvelua ollaan ostamassa, mutta se voi olla myös muunlainen yhdistelmä kuten ”vaaleanpunainen sadetakki” tai ”koiran aktivointipallo”.

Tuotteiden ja palveluiden hakuun käytetään yhä enemmän internetin hakukoneita ja varsinkin Google on suuressa roolissa verkkosivujen näkyvyydessä. Hakukoneoptimoinnin avulla saat sivustosi nousemaan korkeammalle Googlen hakutuloksissa eli yrityksesi on helpommin löydettävissä internetistä.

Mitä tulospohjainen hakukoneoptimointi maksaa?

Tarjoamme tulospohjaista optimointia hintaan 4 € / päivä / hakutermi. Maksat hakusanasta meille vain silloin, kun sivustosi on kymmenen ensimmäisen tuloksen joukossa.

Yleensä sivustoille valitaan 2-4 hakusanaparia, joille optimointi suoritetaan. Maksat siis korkeintaan 124 € / kk + alv / hakutermi.

Sopimuksesi on voimassa toistaiseksi kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Jos emme saa tuloksia, et maksa mitään. Irtisanomisen voit tehdä myös esimerkiksi silloin kun termi on ollut riittävän pitkään hakutulosten kärjessä ja näkyvyys on vakiintunut toistaiseksi. Tällöin voimme myös yhdessä miettiä otetaanko tilalle jokin uusi termi, jolle näkyvyyttä lähdetään rakentamaan.

Haluatko lisätietoa mitä optimointi voisi tarkoittaa sinun verkkosivuillesi? Kiinnostaisiko kuulla lisää?

Hakukoneoptimoinnin UKK

Alla löydät vastauksia meille tulleisiin kysymyksiin hakukoneoptimoinnista. Jos sinulla on kysymys, johon et löydä vastausta, niin avaa chat ja kysy tai laita viestiä sivun alla olevalla lomakkeella.

Mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa?

Hakukoneoptimointi on sisällön tuottamista ja muokkaamista sivustolla, ulkopuolisten linkkien hankkimista sekä verkkosivun tekemistä kävijä- sekä hakukoneystävälliseksi. Hakukoneoptimointia tehdään, jotta hakukone ymmärtää paremmin sivuston sisältöä.

Hakukoneen omat algoritmit asettavat sivuja hakutulosten järjestyksiin sen perusteella miten hyvin sivun sisältö vastaa haettua asiaa. Lisäksi hakukone tarkkailee esimerkiksi kuinka pitkään kävijät viipyvät sivulla, jonka mukaan hakukone tekee arvion siitä, löysikö kävijä etsimänsä sisällön. Hakukone haluaa tarjota käyttäjilleen parhaan mahdollisen käyttökokemuksen.

Miksi hakukoneoptimointia tehdään?

Hakukoneoptimoinnin tavoitteena on saada lisää orgaanisia kävijöitä sivuillesi. Orgaanisilla kävijöillä tarkoitetaan hakukoneen kautta tulevia kävijöitä, jotka tulevat sivustollesi ilman maksettua mainontaa.

Teemme verkkosivujen hakukoneoptimointia, jonka tavoitteena on: 

  • nostaa sivusi Googlen etusivulle ja kilpailijoiden edelle

  • saada sivustollesi lisää kävijöitä

  • saada asiakkaat ottamaan yhteyttä yritykseesi

  • kasvattaa yrityksesi brändin luotettavuutta

  • tai ostamaan palveluitasi suoraan verkkosivuiltasi.

Miten hakukoneoptimointia tehdään?

Hakukoneoptimointi aloitetaan nykytilan selvityksestä yhteisessä palaverissa. Mihin aihealueisiin verkkosivusi liittyy? Mitkä ovat yrityksellesi tärkeitä hakusanoja, joilla haluat sivuston löytyvän verkosta?

Tämän jälkeen analysoidaan avainsanat. Selvitetään etsitäänkö näillä hakutermeillä Googlesta tietoa, kuinka näitä termejä on käytetty sivustollasi ja sijoittuuko sivustosi jo halutuilla hakutermeillä.

Tämän jälkeen sivuston sisältöä optimoidaan valituille hakusanoille. Optimointia tehdään meta-otsikoille ja -kuvauksille (eli niille teksteille, jotka näkyvät Google-hauissa), otsikoille, teksteille, kuville ja kuvien alt-teksteille. Tarvittaessa tuotetaan yhdessä asiakkaan kanssa kokonaan uutta sisältöä halutuille avainsanoille esimerkiksi blogitekstin muodossa.
Lisäksi optimointia voidaan tehdä sivuston ulkopuolella (off-seo). Tällöin sivustolle rakennetaan linkityksiä hyvämaineisilta verkkosivuilta. Linkitykset sivustolle lisäävät hakukoneiden luottamusta sivustoon.

Jotta sisällön optimointi toimii, tulee sivuston olla myös teknisesti kunnossa. Sivujen tulee avautua nopeasti, rikkinäisiä linkkejä ei saa olla ja sivujen tulee toimia hyvin mobiililaitteilla. Jos tarvitset sivustollesi nopean webhotellin, tutustu WordPress-optimoituun palvelintilaamme.
Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi. Kerran hyvin sijoittunut sivusto voi pudota alaspäin kilpailutilanteen muuttuessa. Hakukoneoptimointia kannattaa tehdä, jotta saat hakukoneiden kautta maksutonta kävijäliikennettä. Optimoinnin lisäksi markkinointi hakukoneissa tukee sivustosi löydettävyyttä.
Hakukoneoptimointi aloitetaan nykytilan selvityksestä yhteisessä palaverissa. Mihin aihealueisiin verkkosivusi liittyy? Mitkä ovat yrityksellesi tärkeitä hakusanoja, joilla haluat sivuston löytyvän verkosta?

Tämän jälkeen analysoidaan avainsanat. Selvitetään etsitäänkö näillä hakutermeillä Googlesta tietoa, kuinka näitä termejä on käytetty sivustollasi ja sijoittuuko sivustosi jo halutuilla hakutermeillä.

Tämän jälkeen sivuston sisältöä optimoidaan valituille hakusanoille. Optimointia tehdään meta-otsikoille ja -kuvauksille (eli niille teksteille, jotka näkyvät Google-hauissa), otsikoille, teksteille, kuville ja kuvien alt-teksteille. Tarvittaessa tuotetaan yhdessä asiakkaan kanssa kokonaan uutta sisältöä halutuille avainsanoille esimerkiksi blogitekstin muodossa.

Lisäksi optimointia voidaan tehdä sivuston ulkopuolella (off-seo). Tällöin sivustolle rakennetaan linkityksiä hyvämaineisilta verkkosivuilta. Linkitykset sivustolle lisäävät hakukoneiden luottamusta sivustoon.

Jotta sisällön optimointi toimii, tulee sivuston olla myös teknisesti kunnossa. Sivujen tulee avautua nopeasti, rikkinäisiä linkkejä ei saa olla ja sivujen tulee toimia hyvin mobiililaitteilla. Jos tarvitset sivustollesi nopean webhotellin, tutustu WordPress-optimoituun palvelintilaamme.

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi. Kerran hyvin sijoittunut sivusto voi pudota alaspäin kilpailutilanteen muuttuessa. Hakukoneoptimointia kannattaa tehdä, jotta saat hakukoneiden kautta maksutonta kävijäliikennettä. Optimoinnin lisäksi markkinointi hakukoneissa tukee sivustosi löydettävyyttä.

Käytättekö linkkifarmeja tulosten saavuttamiseen?

Linkkifarmeilla tarkoitetaan sivustoja, joiden ainoa tehtävä on tuottaa sivustoille ulkopuolisia linkkejä ja näin nostaa sivustojen mainetta. Linkkifarmien ongelma on, että näkyvyys Googlessa saattaa romahtaa nopeasti, kun hakukone huomaa linkkifarmi sivuston ja pudottaa sen hakukonenäkyyvyden.
Emme käytä linkkifarmeja optimoinnissa. Optimointimme perustuu sivuston sisällön muokkaukseen ja ulkoisten linkkien luontiin hyvämaineisilta sivuilta, kuten someprofiileista. Näin varmistamme pitkäaikaisen ja kestävän näkyvyyden hakutuloksissa.

Miten todennatte näkyvyyden ja laskutuksen?

Käytämme kolmannen osapuolen ohjelmistoa, joka tuottaa päiväkohtaisen raportoinnin asiakkaan verkkosivun sijoituksesta määritellyillä hakusanoilla.

Kun sivusto saadaan kolmen kärkeen, niin pysyykö se siellä?

Kilpailu hakukoneen sijoituksessa voi muuttua milloin tahansa. Kilpailijat voivat tehdä hakukoneoptimointia, hakukoneen arvostus sivulle voi muuttua tai hakukoneen hakualgoritmeihin voi tulla muutoksia. Tämän vuoksi jatkuvaa seurantaa on hyvä tehdä.

Voitteko tehdä optimointia sivulleni, joka on toteutettu…?

Voimme tehdä optimointia yleisimmillä sisällönhallintajärjestelmillä tehdyille sivuille, kuten Joomla, WordPress, Shopify ja Webnode. Mikäli verkkosivuillesi pystyy asettamaan sivukohtaisesti meta otsikon ja kuvauksen, eikä verkkosivun toiminnassa ole teknisiä ongelmia, niin voimme tarjota palveluamme.

Tarvitsenko maksullisen SEO-lisäosan WordPress-sivulleni?

Olemme tottuneet käyttämään WordPress-julkaisujärjestelmässä niin maksullisia kuin maksuttomia SEO lisäosia. Meitä varten ei tarvitse hankkia maksullista lisäosaa, esimerkiksi maksuton Yoast SEO toimii mainiosti.
Hakukoneoptimointi lisäosa Yoast SEO

Voinko tehdä optimointia myös itse, vaikka ostan hakukoneoptimointia palveluna?

Ehdottomasti voit! Voit tehdä optimointia erityisesti sellaisille sivuille ja hakusanoille, joita ei ole yhdessä sovittu hakukoneoptimointi palvelumme piiriin.

Esimerkiksi blogitekstien optimointi voi nostaa sivustoasi uusilla hakusanoilla Googleen. Mikäli et ole ennen tehnyt optimointia, niin tutustu artikkeliimme Yoast SEO-lisäosa hakukoneoptimoinnin suunnannäyttäjä.

Hakukoneoptimointi palvelun hinta kertamaksulla

Tarjoamme tulospohjaisen optimoinnin lisäksi optimointia kertakorvauksella. Tällöin laitamme perusasiat kuntoon sovituille sivuille verkkosivuillasi. Kertakorvauksella tehtävän optimoinnin hinnat alkaen 375 € +alv.
Mikäli haluat takuun, että sivustosi nousee toimenpiteillä, niin valitse tulospohjainen hakukoneoptimointi. Tulospohjainen optimointi hintaan 4 € / päivä / hakusana, kun sivustosi on Googlen 10 parhaan tuloksen joukossa sovitulla hakusanalla.

Paikallinen hakukoneoptimointi

Paikallinen hakukonenäkyvyys tarkoittaa, että yrityksesi tulee esille, kun kotikaupunkisi palveluita etsitään hakukoneen kautta. Google ei ilman apua pysty päättelemään, missä mikäkin yritys sijaitsee tai mitä palveluita yritys tarjoaa. Avuksi tarvitaan paikallista hakukoneoptimointia. Englanniksi termi on local SEO.

Usein käyttäjät etsivät tietoa juuri ennen kuin tekevät ostopäätöksen. Esimerkkejä tällaisista hauista ovat lounasravintola Helsinki, hammaslääkäri Kuopio tai putkimies Joensuu. Paikallinen hakukoneoptimointit voi vaikuttaa merkittävästi liikevaihtoosi, koska sen ansiosta asiakkaasi löytävät joko sinut tai kilpailijasi.

Tarjoamme paikallista hakukoneoptimointia joko tulospohjaisena palveluna, kertamaksulla tai koulutamme sinut tekemään optimointia. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää vaihtoehdoista.

Kuinka paikallista hakukonenäkyvyyttä voi parantaa?

Verkkosivujen sisällön optimointi

Verkkosivujen optimointi tarkoittaa, että verkkosivuilla olevan tekstiin, otsikoihin, hakutuloksissa näkyviin meta kuvauksiin, kuvien tiedostonimiin ja kuvauksiin lisätään halutut hakutermit eli esimerkiksi kampaamo Kuopio tai asianajotoimisto Helsinki. 

Google Business Profile 

Google Business Profile on yrityksille tarkoitettu maksuton palvelu. Yritys voi päivittää tilin kautta hakutuloksissa näkyvään infoboksiinsa mm. yhteystiedot, kuvia, aukioloajat ja kuvauksen toiminnastaan. 

Business Profile-tilin kautta yritys voi myös saada arvosteluita ja vastata niihin. Kumpaanko yritykseen menisit mielummin lounaalle? Yritykseen, joka on saanut yhden tähden yhdeltä kävijältä vai yritykseen, jolla on keskiarvo arvosteluissa 4,5 tähteä 97 arvostelijalta? Varmasti moni suuntaa askeleet jälkimmäiseen vaihtoehtoon. 

Jäsennellyt tiedot

Hakukoneita voi auttaa ymmärtämään paremmin verkkosivuilla olevaa tietoa lisäämällä sivulle sisällöstä kertovia lisäkenttiä. Tämä tapahtuu jäsenneltyjen tietojen merkintäapurilla, josta saadut tiedot sijoitetaan verkkosivulle. 

Yhtenäiset tiedot

Kun yrityksesi yhteystiedot näkyvät kaikkialla samassa muodossa, se lisää hakukoneen luottamusta siihen, että yhteystiedot ovat oikein.

Esimerkiksi jos yrityksesi osoite on hakemistossa muodossa Katu 1 A 1 ja verkkosivuillasi Katu 1 A, näkyvyytesi huonontuu. Hakukone ei ymmärrä, kumpi osoitteista on oikein ja siksi se pudottaa yrityksesi hakutuloksissa alemmaksi.

YouTube

YouTubeen tehdään noin kolme miljardia hakua joka kuukausi. Tämä tarkoittaa, että se on maailman toiseksi suosituin hakukone. Niinpä paikalliseen hakukonenäkyvyyteen kannattaa panostaa myös Youtubessa. On myös hakutermejä, joilla hakiessa Google nostaa hakutuloksien etusivulle Youtube-videoita.

Kenelle paikallinen hakukoneoptimointi sopii?

Paikallinen hakukoneoptimointi on tärkeää yrityksille, joille on olennaista nousta esiin hakutuloksissa oman kaupungin nimellä. Paikallinen optimointi sopii esimerkiksi

  • ravintoloille
  • viihdekeskuksille
  • kuntosaleilla
  • asianajotoimistoille
  • hammaslääkäreille
  • hautaustoimistoille
  • putkimiehille
  • rakennusliikkeille
  • kampaamoille


Hakukonestartti sopii sinulle, joka haluat itse oppia tekemään verkkosivuillesi hakukoneoptimointia. Voimme keskittyä työpajassa sinulle tärkeimpiin asioihin, kuten esimerkiksi verkkosivujesi tuotesivujen hakukoneoptimointiin. 

Hakukoneanalyysi

Tarkistamme, millaisia hakutuloksia yrityksesi nimellä nousee. Saat raportin mahdollisesti esiin tulevista virheellisistä tiedoista. Lisäksi tarkastamme yrityksesi sosiaalisen median profiilikuvaukset ja annamme vinkit profiilien päivittämiseen.

2 tunnin työpaja

Voit valita työpajaan esimerkiksi alla olevia toimenpiteitä

Google Business Profile: tarkastamme yhdessä profiilin sisällön tai annamme ohjeet profiilin käyttöönottoon
Verkkosivujen katselmointi: yleiskatsaus verkkosivuston rakenteisiin, sisältöihin ja yhteydenottopisteisiin
Hakekoneoptimointi: voimme hakukoneoptimoida yhdessä esimerkiksi etusivusi tai tärkeimmän tuotesivun
Google Search Console käyttöönotto: tukee optimoinnin tekoa ja ylläpitoa

Käytämme työpajan tehokkaasti toiveidesi mukaisesti ja teemme niin paljon toimenpiteitä kuin yhdessä ennätämme. 

Hakukonestartti
230 € + ALV

Tulospohjainen
optimointi

ALK. 4 € / PÄIVÄ +ALV

Tulospohjainen optimointi on sopiva valinta,kun haluat päästä nopeasti esille hakutuloksissa valitulla sanaparilla. Maksat vain saaduista tuloksista.

Pakettiin kuuluu alla olevat komponentit.

Aloituspalaveri

Sovimme yhdessä optimoinnissa käytettävät hakutermit. Jotta voimme tehdä optimointia tarvitsemme tunnukset verkkosivujesi hallintaan ja Googlea Search Consoleen.

Jatkuva optimointi

Teemme verkkosivuillesi optimointitoimenpiteitä, kuten muokkauksia sivuston sisältöihin. Saat kuukausittain raportin sivustosi menestyksestä Google-hakukoneessa.