Asiakastarina Scanria Oy – Lue.fi tarjoaa lukemista tietoa janoaville

Mitä asioita verkkokirjakaupan digimarkkinoinnissa tulee huomioida? Miten saada ihmisten kiinnostus heräämään kuopiolaista kustannusyhtiötä kohtaan? Näitä asioita pohdimme paljon viime toukokuussa Scanria Oy:n kanssa.

Lue.fi on verkkokirjakauppa, joka tarjoaa sivuillaan myös uusimmat uutiset ja mielenkiintoiset blogitekstit samassa paketissa. Lue.fi tarjoaa lukijakunnalleen ajattelemisen aihetta kirjojen muodossa.

Diginaiset käärivät hihat ylös ja aloittivat hommat!

Hakukoneoptimointi kuntoon

Diginaisten ensimmäisenä tehtävänä oli nostaa Lue.fi-sivusto Googlen etusivulle. Kilpailija-analyysin ja Googlen työkalujen avulla löydettiin oikeat sanat, joilla sivusto optimoitiin. Tulokset yllättivät jopa Diginaiset, sillä sivusto nousi kahden päivän sisällä orgaanisesti Googlen etusivulle, heti suurimpien verkkokirjakauppojen alle.

Hakukoneoptimointia parannetaan kuukausittain. Tärkeimpänä optimoinnin kohteena ovat uudet, julkaisuun tulevat kirjat, jotta uutuuskirjat eivät jää varastoon pölyttymään.

Somenäkyvyys nousuun

Somenäkyvyyden nostaminen oli merkittävässä roolissa Scanrian Diginaisten toimeksiannossa, sillä sivustolle haluttiin saada lisää liikennettä. Ensimmäisenä lähdimme tuomaan kirjakaupan sisällön Facebookin omaan kauppaan, jotta seuraajan on helppo klikata ostamaan kirja.

Kun kirjakauppa oli integroitu Facebookiin, toteutimme somestrategian yhdessä asiakkaan kanssa. Fanimäärää nostatettiin erilaisilla kilpailuilla, arvonnoilla ja tempauksilla.
Katso alta video Kuopion torilla toteutetusta ämpäritempauksesta.

https://www.facebook.com/lue.fi/videos/801256490053993/

Lisäliikennettä kotisivuille

Syksyn aikana halusimme kehittää Lue.fi:n digimarkkinointia ja aloitimme Google Adwords-mainonnan. Mainonnan tavoitteena oli saada lisää ostajia verkkokauppaan, ja ohjata heidät Scanrian uutuuskirjojen pariin. Jotta saimme Google Adwords -mainonnasta kaiken irti digitaalisesti, teimme erilaisia markkinointikampanjoita Lue.fi:n ympärille. Esimerkkinä mainokset hakukone- ja display-verkostoon.

Hakukoneverkoston mainokset tarkoittavat mainoksia, jotka nousevat esille Googlen haussa tietyillä sanoilla. Tällaisilla mainoksilla varmistetaan, että mainostettava sivu näkyy ensimmäisten tulosten joukossa Googlessa. Display-verkoston mainoksien tarkoituksena on herättää ostajien huomio kuvallisilla mainoksilla eri Google yhteistyökumppaneiden sivustoilla ja sovelluksissa.

Käy tutustumassa Lue.fi-sivustoon. Diginaiset toivottavat lukemisen iloa!

Diginaiset ovat energinen joukko osaajia, jotka toteuttavat yrityksesi digitaalista markkinointia suurella sydämellä Sollertiksella. Diginaisten osaamiseen kuuluu Inbound-markkinointi, hakukoneoptimointi, Facebook-markkinointi, somepäivitykset, digitaalinen markkinointi ja verkkosivujen kehittäminen. Diginaiset myös valmentavat tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia. Mitä sinun yrityksesi tarvitsee?

Tiina Kuiri

Lehtori, YAMK, AmO
Savonia ammattikorkeakoulu

Tiina Kuiri on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Hän valmentaa ja opettaa opiskelijoita sekä yrityksiä hyödyntämään dataa käytännönläheisesti digitaalisen markkinoinnin toteutuksessa.

VIIMEISIN ARTIKKELI

7 Vinkkiä tietoturvaan etätöissä

27.08.2025 |

Etätöistä on tullut monelle arkipäivää. Toiset tekevät sitä vain satunnaisesti, kun taas toisille se on … LUE LISÄÄ…

Miten valita oikea Microsoft 365 lisenssi yrityksellesi?

26.08.2025 |

Microsoft 365 on pilvipohjainen tuottavuus- ja yhteistyöympäristö, joka sisältää työkalut sähköpostiin, tiedostojen hallintaan, tiimityöhön ja … LUE LISÄÄ…

Google Ads -mainonta kilpailijan nimellä: Kannattaako se oikeasti?

13.08.2025 |

Oletko törmännyt hakutuloksissa mainoksiin, jotka nousevat esiin, vaikka olet hakenut toisen yrityksen nimellä? Kyseessä on … LUE LISÄÄ…

Virtuaalipalvelin vai webbihotelli verkkosivujesi kodiksi?

04.08.2025 |

Kun yrityksesi verkkosivut tai verkkokauppa ovat tärkeä osa liiketoimintaasi, niiden sijoituspaikka eli palvelinratkaisu on hyvä … LUE LISÄÄ…

Miten tekoälyä voi hyödyntää sisällöntuotannossa?

29.07.2025 |

Tuntuuko sisällöntuotanto hankalalta? Et saa ideoita, aikataulu on loppumassa ja et tiedä, mitä tehdä. Kokeile … LUE LISÄÄ…

AI optimointi WordPressissä – Huomioi tekoäly verkkosivuillasi

23.07.2025 |

AI eli tekoäly muuttaa miten tietoa etsitään ja miten hakukoneet tarjoavat vastauksia. AI optimointia kannattaakin … LUE LISÄÄ…

WordPress-ylläpito turvaa verkkosivujesi toiminnan

27.05.2025 |

WordPress-ylläpito on tärkeä osa verkkosivujen toimintaa. Moni yrittäjä ajattelee, että verkkosivut tehdään kerran ja sen … LUE LISÄÄ…

Multimediaesitysten luonti Microsoft Sway-työkalulla

26.03.2025 |

Microsoft Sway on selainpohjainen digitaalinen tarinankerrontatyökalu, jonka avulla voit luoda ja jakaa interaktiivisia esityksiä ja … LUE LISÄÄ…