Kokonniemen Bikepark – Somemarkkinoinnilla asiakasmäärä nousuun

”Onko väliä, millaisia julkaisuja teen Facebookissa, kunhan julkaisen?” Näin kysyi eräs asiakkaamme palaverissa. Hyvä somemarkkinointi kutkuttelee asiakaskuntaa, eikä kissavideoiden käyttöä yritysten markkinoinnissa voi suositella. Jokaisen somejulkaisun tulee olla hyvin suunniteltu, koska asiakkaaseen tulee tehdä vaikutus ensimmäisen 1,5 sekunnin aikana, jotta hän pysähtyy julkaisun kohdalle.

Kokonniemen Bikeparkin somejulkaisuissa on pyritty innostamaan asiakaskuntaa erilaisilla videoilla, kuvilla ja herkullisilla nostoilla. Pelkkä teksti ei riitä herättelemään asiakaskuntaa, sillä Facebookiin mennään viettämään vapaa-aikaa ja katsomaan, mitä kavereille kuuluu.

Kokonniemen Bikepark tarjoaa hauskaa ajanvietettä asiakaskunnalleen, ja tätä haluamme viestiä somejulkaisuilla asiakkaille. Olemme onnistuneetkin lisäämään Kokonniemen Bikeparkin näkyvyyttä harrastajien joukossa.

https://www.facebook.com/Kokonniemenbikepark/photos/a.380376218824255.1073741830.363161187212425/686765614851979/?type=3&theater

Tulokset puhuvat puolestaan – diginaiset hoitavat somenäkyvyyttä sydämellä

Kokoniemen Bikeparkin somenäkyvyys on kasvanut toimillamme uusiin lukemiin, sillä pelkkä orgaaninen näkyvyys on kasvanut yhteistyömme alkumetreistä 318 prosenttia, kattavuus 513 prosenttia ja sitoutuneisuus julkaisuihin 461 prosenttia.

https://www.facebook.com/Kokonniemenbikepark/photos/a.380376218824255.1073741830.363161187212425/677655615762979/?type=3&theater

Facebook-näkyvyys vaikuttaa liikevaihtoon

Somenäkyvyyden kasvu on suoraan näkynyt asiakasmäärissä. Normaalisti Kokoniemen Bikeparkin heinäkuu on ollut melko hiljainen, mutta tänä vuonna se oli yksi kiireisimmistä kuukausista. Somejulkaisuilla ja ‑kampanjoilla on ollut iso merkitys heinäkuun vilkkauteen, sillä uudet asiakkaat ovat löytäneet Bikeparkin entistä paremmin lomanviettopaikkana ja vanhat kävijät ovat ottaneet myös perheen mukaan harrastamaan.

Tutustu sisältömarkkinoinnin menestystarinoihin

  1. Digiapua LadyLine Kuopiolle
  2. Kokonniemi Bikepark – Sisältömarkkinointi kuntoon
  3. Kokonniemen Bikepark – Somemarkkinoinnilla asiakasmäärä nousuun

Tiina Kuiri

Lehtori, YAMK, AmO
Savonia ammattikorkeakoulu

Tiina Kuiri on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Hän valmentaa ja opettaa opiskelijoita sekä yrityksiä hyödyntämään dataa käytännönläheisesti digitaalisen markkinoinnin toteutuksessa.

VIIMEISIN ARTIKKELI

WordPress-ylläpito turvaa verkkosivujesi toiminnan

27.05.2025 |

WordPress-ylläpito on tärkeä osa verkkosivujen toimintaa. Moni yrittäjä ajattelee, että verkkosivut tehdään kerran ja sen … LUE LISÄÄ…

Multimediaesitysten luonti Microsoft Sway-työkalulla

26.03.2025 |

Microsoft Sway on selainpohjainen digitaalinen tarinankerrontatyökalu, jonka avulla voit luoda ja jakaa interaktiivisia esityksiä ja … LUE LISÄÄ…

Roundcube-webmailin käyttöohje

18.03.2025 |

Roundcube on suosittu webmail-sovellus, joka tarjoaa helppokäyttöisen käyttöliittymän sähköpostien hallintaan. Tässä ohjeessa käymme läpi yleisimmät … LUE LISÄÄ…

Asiakastarina: Lemmikkihoitola Moppe ja Miiru Oy

29.01.2025 |

”Lemmikit ovat ihmisen parhaita ystäviä ja perheenjäseniä.Tiedämme miten tärkeitä tunnesiteitä lemmikin ja omistajan välille syntyy.” … LUE LISÄÄ…

Miksi sähköposti ei lähde – Yleisimmät ongelmat ja SMTP-asetukset

17.01.2025 |

Sähköposti on olennainen osa yritysviestintää. Jos sähköpostit eivät lähde omalta koneelta, on tilanne usein hyvin … LUE LISÄÄ…

Katsaus Sollertiksen vuoteen 2024

10.01.2025 |

Vuosi on vaihtunut ja kaikki ovat palanneet työn ääreen. Halusin tehdä pienen katsauksen vuoteen 2024 … LUE LISÄÄ…

Hakukoneoptimointi – avain asiakkaiden löytämiseen digitaalisessa ostopolussa

03.01.2025 |

Tiesitkö, että tutkimuksien mukaan asiakkaan digitaalinen ostopolku alkaa useimmiten Googlettamalla? Kyllähän sinä sen varmasti tiesit, … LUE LISÄÄ…

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…