Kokonniemen Bikepark – Somemarkkinoinnilla asiakasmäärä nousuun

”Onko väliä, millaisia julkaisuja teen Facebookissa, kunhan julkaisen?” Näin kysyi eräs asiakkaamme palaverissa. Hyvä somemarkkinointi kutkuttelee asiakaskuntaa, eikä kissavideoiden käyttöä yritysten markkinoinnissa voi suositella. Jokaisen somejulkaisun tulee olla hyvin suunniteltu, koska asiakkaaseen tulee tehdä vaikutus ensimmäisen 1,5 sekunnin aikana, jotta hän pysähtyy julkaisun kohdalle.
Kokonniemen Bikeparkin somejulkaisuissa on pyritty innostamaan asiakaskuntaa erilaisilla videoilla, kuvilla ja herkullisilla nostoilla. Pelkkä teksti ei riitä herättelemään asiakaskuntaa, sillä Facebookiin mennään viettämään vapaa-aikaa ja katsomaan, mitä kavereille kuuluu.
Kokonniemen Bikepark tarjoaa hauskaa ajanvietettä asiakaskunnalleen, ja tätä haluamme viestiä somejulkaisuilla asiakkaille. Olemme onnistuneetkin lisäämään Kokonniemen Bikeparkin näkyvyyttä harrastajien joukossa.
https://www.facebook.com/Kokonniemenbikepark/photos/a.380376218824255.1073741830.363161187212425/686765614851979/?type=3&theater
Tulokset puhuvat puolestaan – diginaiset hoitavat somenäkyvyyttä sydämellä
Kokoniemen Bikeparkin somenäkyvyys on kasvanut toimillamme uusiin lukemiin, sillä pelkkä orgaaninen näkyvyys on kasvanut yhteistyömme alkumetreistä 318 prosenttia, kattavuus 513 prosenttia ja sitoutuneisuus julkaisuihin 461 prosenttia.
https://www.facebook.com/Kokonniemenbikepark/photos/a.380376218824255.1073741830.363161187212425/677655615762979/?type=3&theater
Facebook-näkyvyys vaikuttaa liikevaihtoon
Somenäkyvyyden kasvu on suoraan näkynyt asiakasmäärissä. Normaalisti Kokoniemen Bikeparkin heinäkuu on ollut melko hiljainen, mutta tänä vuonna se oli yksi kiireisimmistä kuukausista. Somejulkaisuilla ja ‑kampanjoilla on ollut iso merkitys heinäkuun vilkkauteen, sillä uudet asiakkaat ovat löytäneet Bikeparkin entistä paremmin lomanviettopaikkana ja vanhat kävijät ovat ottaneet myös perheen mukaan harrastamaan.
Tutustu sisältömarkkinoinnin menestystarinoihin
- Digiapua LadyLine Kuopiolle
- Kokonniemi Bikepark – Sisältömarkkinointi kuntoon
- Kokonniemen Bikepark – Somemarkkinoinnilla asiakasmäärä nousuun

Tiina Kuiri
Lehtori, YAMK, AmO
Savonia ammattikorkeakoulu
Tiina Kuiri on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Hän valmentaa ja opettaa opiskelijoita sekä yrityksiä hyödyntämään dataa käytännönläheisesti digitaalisen markkinoinnin toteutuksessa.