Canvasta apua ja helpotusta yrityksen graafiseen ilmeeseen
Kaipaatko työkalua, jolla saat luotua näyttäviä somepostauksia, esityksiä ja muuta visuaalista materiaalia yritykselle? Kannattaa ehdottomasti tutustua Canvaan, joka on tarkoitettu graafiseen suunnitteluun. Tämän työkalun avulla saat suunniteltua näyttävät ja oikeankokoiset kuvat ja videot haluamaasi formaattiin, etkä tarvitse aiempaa kokemusta kuvankäsittelystä.
Usein graafinen suunnittelu yhdistetään PhotoShopin kaltaisiin kalliimpiin ja vaikeaksi koettuihin kuvankäsittelyohjelmiin. Arkipäiväiseen kuvankäsittelyyn, kuten somepostausten tekemiseen, et tarvitse kalliita ohjelmia. Canvan ilmaisversiolla pääset jo hyvin alkuun. Tässä tekstissä kerron sinulle ilmaisen ja maksullisen Canva Pron ominaisuuksista.
Helppokäyttöinen Canva
Canvasta saat suoraan oikeankokoiset kuva- ja videokoot. Jos siis suunnittelet julkaisuja Facebookiin tai esimerkiksi Instagram Storiesiin, saat valittua oikean koon suoraan suunnittelumallia luodessa. Julkaisun tekeminen alkaa koon valitsemisella, jonka jälkeen pääset itse suunnitteluun.
Suunnitteluvaiheessa sinulla on käytössäsi Canvan kuvapankki, jonka haku toimii avainsanoilla. Voit esimerkiksi hakea kuvia ja videoita yksittäisillä sanoilla tietyn teeman ympäriltä. Kuvapankin lisäksi saat ladattua Canvaan omia brändikuviasi, voit luoda tekstiä ja graafisia elementtejä sekä lisätä musiikkia. Jos pää lyö tyhjää suunnitteluvaiheessa, voit kokeilla Canvan valmiita suunnittelumalleja, jotka ovat täysin muokattavissa.
Voit esimerkiksi vaihtaa yrityksesi brändivärit ja fontit valmiisiin suunnittelumalleihin ja tarvittaessa poistaa ja lisätä elementtejä. Kun kuvat ja videot on viimeistelty ja haluat ladata ne, saat ladattua tiedostot useissa eri formaateissa: JPG, PNG, PDF, SVG, MP4 ja GIF
Maksullisen Canva Pron plussat
Yksi ehdoton plussa Canva Prossa on brändikirjasto. Brändikirjasto on kokeilemisenarvoinen, sillä brändikirjastoon saat talletettua yrityksesi brändivärit, logot ja fontit. Kun teet kuvaa tai videota, saat brändikirjaston kautta vaihdettua suunnittelumalleihin esimerkiksi värit muutamalla klikkauksella. Maksuttomassa versiossa brändikirjaston käyttöä on rajoitettu.
Canva Prossa on myös ominaisuuksia, jotka ovat hieman piilossa. Yksi tällainen ominaisuus on taustan poistaminen kuvasta. Canva poistaa automaattisesti taustan suhteellisen selkeillä rajoilla. Jos siis kaipaat verkkokauppaan tuotekuvia, joissa ei ole taustaa, voit hyödyntää siihen Canva Pron taustan poistamista.
Canva Prossa on myös muun muassa laajempi kuvapankki, enemmän suunnittelumalleja, postausten ajastusmahdollisuus sekä mahdollisuus ottaa yhteyttä Canvan asiakaspalveluun.
Tutustu Canvan paketteihin ja hyödynnä Pro- tai Tiimi -version 30 päivän maksuton kokeilu.