Diginaisten klinikka avasi ovensa

Diginaisten klinikka avasi ovensa

Siis mikä ihmeen klinikka? Diginaisten live-klinikka on Sollertiksen Facebook-sivuilla julkaistava live-video, jossa käsitellään mielenkiintoisia ilmiöitä digitaalisesta maailmasta. Diginaisten ensimmäisen liveklinikan tohtoroinnin aiheena oli LinkedIn. Livevideolla diginaisten tuoreimmat vahvistukset Outi, Katri ja Marjut avasivat mikä LinkedIn ylipäätään on ja miksi siellä kannattaa olla.

Tunnetko jo LinkedInin?

LinkedIn on maksuton verkkoyhteisöpalvelu, ammatillisen verkostoitumisen somepalvelu, jota voisi kutsua myös ”ammattilaisten Facebookiksi”. Verkostoituminen on keskeistä tänä päivänä ja LinkedInin kautta kontaktien ylläpitäminen on näppärää. LinkedInin kautta on myös enenevässä määrin mahdollista löytää ja hakea työpaikkoja, joita et muualta löydä. LinkedIniin on mahdollista perustaa joko henkilökohtainen tili tai yritystili. Diginaiset myös demosivat live-videolla, kuinka yrityssivut perustetaan LinkedIniin.

Kansikuvan aiheita?

Millainen kuva kannattaa laittaa LinkedInin kansikuvaksi? Kansikuvassa voit esitellä vaikkapa yrityksesi tuotteita tai toimitiloja. Kuvaksi voi valita myös yleisemmän kuvan joka kuvastaa yritystäsi tai liittyy sen ideologiaan jollakin tavalla. Yrityksen graafisesta ilmeestä saa myös usein toimivan kansikuvan, joka tukee organisaation näkyvyyttä.

Kontaktien lisääminen

Voinko lisätä kontaktikseni henkilön, jolla on kymmenen yhteistä kontaktia, mutta jota en tunne? Yrityksen näkökulmasta henkilö kannattaa lisätä. Kontakti voi olla potentiaalinen asiakas tai yhteistyökumppani. On makuasia, haluaako henkilökohtaisen tilinsä kontakteihin lisätä ihmisen jota ei tunne. Toiset lisäävät, ja toiset lisäävät vain henkilöitä, joiden kanssa ovat asioineet edes puhelimitse tai sähköpostitse. LinkedInin maailma poikkeaa kuitenkin Facebookista siinä, että kontaktien ei tarvitse ystäviäsi. LinkedIn tilin jäsenet ovat enemmän tekemisissä keskenään ammatillisesti.

Mitä LinkedIniin kannattaa postata?

LinkedIn postaukset ovat useimmiten artikkeleita tai keskusteluja työmaailmaan liittyvistä eri aiheista. Sisällöt liittyvät omaan osaamiseen ja mielenkiinnon kohteisiin sekä työnhakuun. Postaajat nostavat esille heitä kiinnostavia asioita ja haastavat verkostojaan keskusteluun, joista voi syntyä pitkiäkin keskusteluja verkon välityksellä. Postaukset ovat enemmän asiallisia ja ammatillisia kuin viihteellisiä. Mikäli yrityksestäsi on julkaistu juttu nettilehdessä, se kannattaa postata LinkedIniin.

Katso klinikka alta.

https://www.facebook.com/esollertis/videos/1251671964939419/

 

 

Marjut Hentunen

VIIMEISIN ARTIKKELI

Multimediaesitysten luonti Microsoft Sway-työkalulla

26.03.2025 |

Microsoft Sway on selainpohjainen digitaalinen tarinankerrontatyökalu, jonka avulla voit luoda ja jakaa interaktiivisia esityksiä ja … LUE LISÄÄ…

Roundcube-webmailin käyttöohje

18.03.2025 |

Roundcube on suosittu webmail-sovellus, joka tarjoaa helppokäyttöisen käyttöliittymän sähköpostien hallintaan. Tässä ohjeessa käymme läpi yleisimmät … LUE LISÄÄ…

Asiakastarina: Lemmikkihoitola Moppe ja Miiru Oy

29.01.2025 |

”Lemmikit ovat ihmisen parhaita ystäviä ja perheenjäseniä.Tiedämme miten tärkeitä tunnesiteitä lemmikin ja omistajan välille syntyy.” … LUE LISÄÄ…

Miksi sähköposti ei lähde – Yleisimmät ongelmat ja SMTP-asetukset

17.01.2025 |

Sähköposti on olennainen osa yritysviestintää. Jos sähköpostit eivät lähde omalta koneelta, on tilanne usein hyvin … LUE LISÄÄ…

Katsaus Sollertiksen vuoteen 2024

10.01.2025 |

Vuosi on vaihtunut ja kaikki ovat palanneet työn ääreen. Halusin tehdä pienen katsauksen vuoteen 2024 … LUE LISÄÄ…

Hakukoneoptimointi – avain asiakkaiden löytämiseen digitaalisessa ostopolussa

03.01.2025 |

Tiesitkö, että tutkimuksien mukaan asiakkaan digitaalinen ostopolku alkaa useimmiten Googlettamalla? Kyllähän sinä sen varmasti tiesit, … LUE LISÄÄ…

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…

3 tapaa tehostaa sesongin markkinointia

22.11.2024 |

Tärkeimpiin sesonkeihin on hyvä valmistautua hyvissä ajoin. Ensimmäinen askel on päivittää markkinoinnin vuosikello. Merkitse vuosikelloon … LUE LISÄÄ…