Kokonniemen Bikepark – Somemarkkinoinnilla asiakasmäärä nousuun

”Onko väliä, millaisia julkaisuja teen Facebookissa, kunhan julkaisen?” Näin kysyi eräs asiakkaamme palaverissa. Hyvä somemarkkinointi kutkuttelee asiakaskuntaa, eikä kissavideoiden käyttöä yritysten markkinoinnissa voi suositella. Jokaisen somejulkaisun tulee olla hyvin suunniteltu, koska asiakkaaseen tulee tehdä vaikutus ensimmäisen 1,5 sekunnin aikana, jotta hän pysähtyy julkaisun kohdalle.

Kokonniemen Bikeparkin somejulkaisuissa on pyritty innostamaan asiakaskuntaa erilaisilla videoilla, kuvilla ja herkullisilla nostoilla. Pelkkä teksti ei riitä herättelemään asiakaskuntaa, sillä Facebookiin mennään viettämään vapaa-aikaa ja katsomaan, mitä kavereille kuuluu.

Kokonniemen Bikepark tarjoaa hauskaa ajanvietettä asiakaskunnalleen, ja tätä haluamme viestiä somejulkaisuilla asiakkaille. Olemme onnistuneetkin lisäämään Kokonniemen Bikeparkin näkyvyyttä harrastajien joukossa.

https://www.facebook.com/Kokonniemenbikepark/photos/a.380376218824255.1073741830.363161187212425/686765614851979/?type=3&theater

Tulokset puhuvat puolestaan – diginaiset hoitavat somenäkyvyyttä sydämellä

Kokoniemen Bikeparkin somenäkyvyys on kasvanut toimillamme uusiin lukemiin, sillä pelkkä orgaaninen näkyvyys on kasvanut yhteistyömme alkumetreistä 318 prosenttia, kattavuus 513 prosenttia ja sitoutuneisuus julkaisuihin 461 prosenttia.

https://www.facebook.com/Kokonniemenbikepark/photos/a.380376218824255.1073741830.363161187212425/677655615762979/?type=3&theater

Facebook-näkyvyys vaikuttaa liikevaihtoon

Somenäkyvyyden kasvu on suoraan näkynyt asiakasmäärissä. Normaalisti Kokoniemen Bikeparkin heinäkuu on ollut melko hiljainen, mutta tänä vuonna se oli yksi kiireisimmistä kuukausista. Somejulkaisuilla ja ‑kampanjoilla on ollut iso merkitys heinäkuun vilkkauteen, sillä uudet asiakkaat ovat löytäneet Bikeparkin entistä paremmin lomanviettopaikkana ja vanhat kävijät ovat ottaneet myös perheen mukaan harrastamaan.

Tutustu sisältömarkkinoinnin menestystarinoihin

  1. Digiapua LadyLine Kuopiolle
  2. Kokonniemi Bikepark – Sisältömarkkinointi kuntoon
  3. Kokonniemen Bikepark – Somemarkkinoinnilla asiakasmäärä nousuun

Tiina Kuiri

Lehtori, YAMK, AmO
Savonia ammattikorkeakoulu

Tiina Kuiri on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Hän valmentaa ja opettaa opiskelijoita sekä yrityksiä hyödyntämään dataa käytännönläheisesti digitaalisen markkinoinnin toteutuksessa.

VIIMEISIN ARTIKKELI

7 Vinkkiä tietoturvaan etätöissä

27.08.2025 |

Etätöistä on tullut monelle arkipäivää. Toiset tekevät sitä vain satunnaisesti, kun taas toisille se on … LUE LISÄÄ…

Miten valita oikea Microsoft 365 lisenssi yrityksellesi?

26.08.2025 |

Microsoft 365 on pilvipohjainen tuottavuus- ja yhteistyöympäristö, joka sisältää työkalut sähköpostiin, tiedostojen hallintaan, tiimityöhön ja … LUE LISÄÄ…

Google Ads -mainonta kilpailijan nimellä: Kannattaako se oikeasti?

13.08.2025 |

Oletko törmännyt hakutuloksissa mainoksiin, jotka nousevat esiin, vaikka olet hakenut toisen yrityksen nimellä? Kyseessä on … LUE LISÄÄ…

Virtuaalipalvelin vai webbihotelli verkkosivujesi kodiksi?

04.08.2025 |

Kun yrityksesi verkkosivut tai verkkokauppa ovat tärkeä osa liiketoimintaasi, niiden sijoituspaikka eli palvelinratkaisu on hyvä … LUE LISÄÄ…

Miten tekoälyä voi hyödyntää sisällöntuotannossa?

29.07.2025 |

Tuntuuko sisällöntuotanto hankalalta? Et saa ideoita, aikataulu on loppumassa ja et tiedä, mitä tehdä. Kokeile … LUE LISÄÄ…

AI optimointi WordPressissä – Huomioi tekoäly verkkosivuillasi

23.07.2025 |

AI eli tekoäly muuttaa miten tietoa etsitään ja miten hakukoneet tarjoavat vastauksia. AI optimointia kannattaakin … LUE LISÄÄ…

WordPress-ylläpito turvaa verkkosivujesi toiminnan

27.05.2025 |

WordPress-ylläpito on tärkeä osa verkkosivujen toimintaa. Moni yrittäjä ajattelee, että verkkosivut tehdään kerran ja sen … LUE LISÄÄ…

Multimediaesitysten luonti Microsoft Sway-työkalulla

26.03.2025 |

Microsoft Sway on selainpohjainen digitaalinen tarinankerrontatyökalu, jonka avulla voit luoda ja jakaa interaktiivisia esityksiä ja … LUE LISÄÄ…