Asiakastarina Scanria Oy – Lue.fi tarjoaa lukemista tietoa janoaville

Mitä asioita verkkokirjakaupan digimarkkinoinnissa tulee huomioida? Miten saada ihmisten kiinnostus heräämään kuopiolaista kustannusyhtiötä kohtaan? Näitä asioita pohdimme paljon viime toukokuussa Scanria Oy:n kanssa.

Lue.fi on verkkokirjakauppa, joka tarjoaa sivuillaan myös uusimmat uutiset ja mielenkiintoiset blogitekstit samassa paketissa. Lue.fi tarjoaa lukijakunnalleen ajattelemisen aihetta kirjojen muodossa.

Diginaiset käärivät hihat ylös ja aloittivat hommat!

Hakukoneoptimointi kuntoon

Diginaisten ensimmäisenä tehtävänä oli nostaa Lue.fi-sivusto Googlen etusivulle. Kilpailija-analyysin ja Googlen työkalujen avulla löydettiin oikeat sanat, joilla sivusto optimoitiin. Tulokset yllättivät jopa Diginaiset, sillä sivusto nousi kahden päivän sisällä orgaanisesti Googlen etusivulle, heti suurimpien verkkokirjakauppojen alle.

Hakukoneoptimointia parannetaan kuukausittain. Tärkeimpänä optimoinnin kohteena ovat uudet, julkaisuun tulevat kirjat, jotta uutuuskirjat eivät jää varastoon pölyttymään.

Somenäkyvyys nousuun

Somenäkyvyyden nostaminen oli merkittävässä roolissa Scanrian Diginaisten toimeksiannossa, sillä sivustolle haluttiin saada lisää liikennettä. Ensimmäisenä lähdimme tuomaan kirjakaupan sisällön Facebookin omaan kauppaan, jotta seuraajan on helppo klikata ostamaan kirja.

Kun kirjakauppa oli integroitu Facebookiin, toteutimme somestrategian yhdessä asiakkaan kanssa. Fanimäärää nostatettiin erilaisilla kilpailuilla, arvonnoilla ja tempauksilla.
Katso alta video Kuopion torilla toteutetusta ämpäritempauksesta.

https://www.facebook.com/lue.fi/videos/801256490053993/

Lisäliikennettä kotisivuille

Syksyn aikana halusimme kehittää Lue.fi:n digimarkkinointia ja aloitimme Google Adwords-mainonnan. Mainonnan tavoitteena oli saada lisää ostajia verkkokauppaan, ja ohjata heidät Scanrian uutuuskirjojen pariin. Jotta saimme Google Adwords -mainonnasta kaiken irti digitaalisesti, teimme erilaisia markkinointikampanjoita Lue.fi:n ympärille. Esimerkkinä mainokset hakukone- ja display-verkostoon.

Hakukoneverkoston mainokset tarkoittavat mainoksia, jotka nousevat esille Googlen haussa tietyillä sanoilla. Tällaisilla mainoksilla varmistetaan, että mainostettava sivu näkyy ensimmäisten tulosten joukossa Googlessa. Display-verkoston mainoksien tarkoituksena on herättää ostajien huomio kuvallisilla mainoksilla eri Google yhteistyökumppaneiden sivustoilla ja sovelluksissa.

Käy tutustumassa Lue.fi-sivustoon. Diginaiset toivottavat lukemisen iloa!

Diginaiset ovat energinen joukko osaajia, jotka toteuttavat yrityksesi digitaalista markkinointia suurella sydämellä Sollertiksella. Diginaisten osaamiseen kuuluu Inbound-markkinointi, hakukoneoptimointi, Facebook-markkinointi, somepäivitykset, digitaalinen markkinointi ja verkkosivujen kehittäminen. Diginaiset myös valmentavat tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia. Mitä sinun yrityksesi tarvitsee?

Tiina Kuiri

Lehtori, YAMK, AmO
Savonia ammattikorkeakoulu

Tiina Kuiri on digitaalisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntija. Hän valmentaa ja opettaa opiskelijoita sekä yrityksiä hyödyntämään dataa käytännönläheisesti digitaalisen markkinoinnin toteutuksessa.

VIIMEISIN ARTIKKELI

Asiakastarina: Lemmikkihoitola Moppe ja Miiru Oy

29.01.2025 |

”Lemmikit ovat ihmisen parhaita ystäviä ja perheenjäseniä.Tiedämme miten tärkeitä tunnesiteitä lemmikin ja omistajan välille syntyy.” … LUE LISÄÄ…

Miksi sähköposti ei lähde – Yleisimmät ongelmat ja SMTP-asetukset

17.01.2025 |

Sähköposti on olennainen osa yritysviestintää. Jos sähköpostit eivät lähde omalta koneelta, on tilanne usein hyvin … LUE LISÄÄ…

Katsaus Sollertiksen vuoteen 2024

10.01.2025 |

Vuosi on vaihtunut ja kaikki ovat palanneet työn ääreen. Halusin tehdä pienen katsauksen vuoteen 2024 … LUE LISÄÄ…

Hakukoneoptimointi – avain asiakkaiden löytämiseen digitaalisessa ostopolussa

03.01.2025 |

Tiesitkö, että tutkimuksien mukaan asiakkaan digitaalinen ostopolku alkaa useimmiten Googlettamalla? Kyllähän sinä sen varmasti tiesit, … LUE LISÄÄ…

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…

3 tapaa tehostaa sesongin markkinointia

22.11.2024 |

Tärkeimpiin sesonkeihin on hyvä valmistautua hyvissä ajoin. Ensimmäinen askel on päivittää markkinoinnin vuosikello. Merkitse vuosikelloon … LUE LISÄÄ…

Woocommerce ohje: Arvonlisäveron asettaminen tai muuttaminen

22.08.2024 |

Alv-prosentin muuttuessa tulee verokanta päivittää verkkokauppoihin. Tässä ohjeessa neuvon askel askeleelta, kuinka asetat tai vaihdat … LUE LISÄÄ…

WordPress-ohje: Opas verkkosivuston päivittämiseen ja hallintaan

23.07.2024 |

WordPress on helppokäyttöinen, monipuolinen ja tehokas julkaisujärjestelmä, joka tarjoaa kaiken tarvitsemasi verkkosivustosi luomiseen, hallintaan ja päivittämiseen. Toteutamme Sollertiksella … LUE LISÄÄ…