Ovatko tietosi turvassa?

Tietoturva on jatkuva prosessi, jonka ylläpitäminen vaatii oikeat järjestelmät, henkilöstön koulutusta sekä oikean kumppanin. Meille tärkeintä on turvata asiakkaidemme liiketoimintojen jatkuvuus kaikissa tilanteissa. Ratkaisuillamme varmistamme, että liiketoiminta jatkuu sujuvasti myös poikkeustilanteissa, esimerkiksi jos

  • yrityksen laitteita ja tietoja häviää tai tuhoutuu
  • yrityksen pääkonttori palaa
  • palvelin rikkoutuu
  • avainhenkilöitä vaihtuu.

Tiedon säilyvyys poikkeustilanteissa on yksi tärkeimmistä asioista. Nykyaikana jo tunnin katkos tietojärjestelmissä voi lamauttaa liiketoiminnan. Oleellista onkin ehkäistä vahinkoja ennalta. Se onnistuu, kun huolehditaan järjestelmien ajantasaisuudesta sekä valvonnasta ja otetaan käyttöön turvallisia, helppokäyttöisiä ratkaisuja.

Huolestuttavan monissa yrityksissä on unohdettu varmuuskopiointi. Tiedostoja myös jaetaan sähköpostin ja ulkomaisten palveluiden kautta. Salasanapolitiikkakin voi olla suunnittelematta. Tällöin ei voida olla varmoja, keillä on pääsy yrityksen sisäisiin tietoihin ja järjestelmiin.

Tiedostojen jakoon tarjoamme ratkaisun, jossa kaikki tiedot sijaitsevat Suomessa olevilla palvelimella ja synkronoituvat automaattisesti kaikkiin käyttäjän laitteisiin. Tällöin tiedot ovat aina työntekijän mukana ja uuden työaseman käyttöönotto on helppoa. Järjestelmä ei vaadi käyttäjältä muuta kuin tiedostojen tallentamisen oikeaan kansioon. Tiedostojen jako onnistuu sekä yrityksen sisällä että myös ulkopuolisille salasanalla suojattujen linkkien kautta.

Salasanat tulee säilyttää keskitetyssä paikassa siten, että jokaisesta luetusta salasanasta jää merkintä järjestelmään ja käyttäjällä on pääsy vain sellaisiin salasanoihin, joita hän
tarvitsee omassa työssään. Tällöin tiedetään, kenellä on ollut pääsy mihinkin järjestelmään. Käyttäjän ei tarvitse tallentaa salasanoja omalle työasemalle tai puhelimen muistiin.

Luotettavan varmuuskopioinnin merkitystä ei voi korostaa koskaan tarpeeksi. Se on viimeinen keino tietojen turvaamisen, jos vahinko sattuu. Varmuuskopioiden tulee olla myös fyysisesti eri paikoissa, jotta niitä ei menetetä esimerkiksi tulipalon sattuessa. Jokaisella yrityksellä tulisi olla laadittuna suunnitelma, kuinka poikkeustilanteissa toimitaan. Silloin vahingot jäävät mahdollisimman pieniksi. Meillä Sollertiksessa tiedon säilytyspaikat on hajautettu turvallisiin konesaleihimme Etelä- ja Pohjois-Suomeen.

VIIMEISIN ARTIKKELI

ActiveCampaignilla onnistut sähköpostimarkkinoinnissa

8.12.2022 |

Tuntuuko sähköpostimarkkinointi työläältä? Tässä blogitekstissä esittelen sinulle helpon … LUE LISÄÄ…

Toimiiko Facebook-markkinointi yrityksessäni?

8.12.2022 |

Facebook on yksi maailman suosituimmista sosiaalisen median alustoista. … LUE LISÄÄ…

Sometrendit 2022 + webinaaritallenne

8.12.2022 |

Vuosi 2022 on vaihtunut vauhdilla somemaailmassa. Uuden vuoden … LUE LISÄÄ…

Hyödynnä Facebook-pikseliä somemarkkinoinnissa

8.12.2022 |

Oletko kuullut Facebook-pikselistä, mutta oma aika ei ole … LUE LISÄÄ…

Harjoittelijan arkea Sollertiksella

8.12.2022 |

Esittely itsestäni  Olen Anna ja opiskelen muotoilualaa neljättä ja viimeistä vuotta. Olin hakemassa harjoittelupaikkaa ja … LUE LISÄÄ…

Yoast SEO -lisäosa hakukone­optimoinnin suunnan­näyttäjä

8.12.2022 |

Hakukoneoptimointi pyörii monien huulilla – mitä se tarkoittaa, … LUE LISÄÄ…

Mitä verkkosivuprojektista on hyvä tietää?

8.12.2022 |

Verkkosivuprojekti voi kuulostaa varsin haastavalta. On helppoa upota … LUE LISÄÄ…