5 hyvää syytä ulkoistaa yrityksesi digimarkkinointi
Pohditko toistuvasti kuinka tavoittaa oikeat kohderyhmät sosiaalisessa mediassa? Miten algoritmit vaikuttavat yritykseni postausten näkyvyyteen? Millaisia kampanjoita someen kannattaa tehdä? Kun yrityksen pyörittämisen lisäksi yrittää pysyä kartalla kaikista digimarkkinoinnin kiemuroista, nousee hikikarpalot otsalle jo pelkästä ajatuksesta.
Onpa kyseessä pieni tai suuri yritys, digitaalinen markkinointi on tärkeä osa yrityksen toimintaa. Suuri osa ihmisistä käyttää ison osan ajastaan nykypäivänä digimaailman pyörteissä – ja juuri sen takia yritysten täytyy tehdä samoin. Tee tuotteesi ja palvelusi näkyväksi siellä, missä kohderyhmäsi viettää aikansa: eli digitaalisissa kanavissa. Digitaalisen maailman muuttuessa jatkuvasti, digimarkkinoinnin ulkoistaminen on yksi järkevä vaihtoehto, sillä netissä surffaavien potentiaalisten asiakkaiden tavoittaminen voi omin voimin tuntua haastavalta. Samalla digimarkkinointiin tarvittaisiin lisäpotkua ja pitäisi seurata uusimpia, jatkuvasti muuttuvia trendejä.
Diginainen tietää mitä tekee
On luonnollista, että yrittäjän aika on rajallista, joten digimarkkinoinnin ulkoistaminen ammattilaiselle ei ole ollenkaan huono ajatus. Ammattilaisella on hallussaan viimeisimmät somemarkkinointikiemurat ja -trendit, joten hän saa todennäköisesti digimarkkinoinnista enemmän irti. Ammattilainen osaa myös löytää somemaailmasta juuri sinulle sopivat kanavat, joita hyödyntää, sekä kohderyhmät, joille markkinointia halutaan suunnata. Asiantuntija osaa luoda oikeanlaiset ja toimivat kampanjat, jotka palvelevat juuri sinun tarkoituksiasi.
Kun yritykselläsi tulee tarve hankkia lisää työvoimaa, kannattaa avuksi ottaa digimarkkinoinnin osaaja. Ammattilainen tietää, millaisella rekrytointikampanjalla tavoitat avoimeen työpaikkaasi sinulle sopivimmat hakijat, ja miten sinun yrityksesi brändi saadaan nostettua uudelle tasolle. Joskus omalle tekemiselleen voi sokeutua, kun asiat ovat itselle itsestäänselvyyksiä – silloin on hyvä saada ajatuksia yrityksen ulkopuoliselta tekijältä.
Älä hukkaa euroja
Kuinka paljon minun kannattaa käyttää rahaa digimarkkinointikampanjoihin? Kuinka saan markkinointirahalle vastinetta ja tuloksia? Kun ammattilainen tekee digimarkkinointisi ja löytää oikean kohderyhmäsi, maksetun mainonnan osalta rahat eivät häviä toimimattomien mainosten myötä internetin syövereihin, vaan mainosrahalle saadaan oikeasti vastinetta. Kun mainokset toimivat oikein, mainosrahan voi ansaita takaisin useampaan kertaan uusien asiakkaiden myötä.
Digimarkkinoinnin ammattilainen osaa tulkita markkinoinnin analytiikkaa, eli lukuja ja käppyröitä. Hän tietää, minkälaisia toimenpiteitä kampanjan tuloksien parantaminen ja tehokkuuden lisääminen vaatii. Lisäksi, hän osaa kertoa sinulle selkeästi, mitä eri luvut tarkoittavat ja miten markkinointi on toiminut.
Parhaimmillaan digimarkkinointiammattilaisesta ja sinusta muodostuu mahtava tiimi, joka saa yrityksesi kukoistamaan uudella tasolla.
Yrittäjä – Aikasi on rahaa
Ulkoistamalla digimarkkinoinnin saat käyttöösi asiantuntijan, joka säästää sinulta myös paljon aikaa. Voit keskittyä rauhassa omaan osaamiseesi ja bisnekseesi. Parhaimmillaan digimarkkinointiammattilaisesta ja sinusta muodostuu mahtava tiimi, joka saa yrityksesi kukoistamaan uudella tasolla. Ammattilaisen ansiosta opit itsekin digimarkkinoinnista ja ehkä innostut hyödyntämään somea itsekin. Etenkin, jos sosiaalinen media tuntuu vieraalle, toisen antama esimerkki ja inspiraatio voivat toimia positiivisena potkuna omalle tekemiselle.
5 syytä ulkoistaa digimarkkinointi:
- Aina ajantasaista ja trendien mukaista markkinointia
- Tehokasta ja kohderyhmän tavoittavaa mainontaa, ei hukkaeuroja
- Aina aikaa sinun digimarkkinoinnin toimenpiteillesi
- Jatkuva markkinoinnin tuloksien seuranta ja analysointi
- Jatkuva tuki, joka ideoi ja auttaa kehittämään yrityksesi liiketoimintaa
Diginaiset tukenasi somemaailman syövereissä
Diginaiset ovat saaneet hyviä tuloksia hoitaessaan asiakkaidensa digitaalista markkinointia. Asiakasmäärät ovat kasvaneet, sekä asiakkaiden kilpailijat ja someseuraajat ovat kiinnittäneet positiivista huomiota hyvään sosiaalisen median markkinointiin.
Osa asiakkaista haluaa ulkoistaa koko digitaalisen markkinointinsa Diginaisten huomaan, osa taas haluaa tsemppiä ja boostia koulutusten ja webinaarien myötä omaan tekemiseensä. Diginaiset tekevät digimarkkinointia suurella sydämellä, ja nostattavat mielellään yrityksesi somenäkyvyyden uudelle tasolle sekä innostavat ja opastavat sinutkin mukaan digimaailmaan.
Ota rohkeasti yhteyttä, niin rupatellaan digimarkkinoinnista ja siitä, minkälaista hyötyä sinä kaipaat sosiaaliselta medialta omaan bisnekseesi. Lue myös kokemuksia Diginaisten kanssa toimimisesta.
Artikkeli julkaistu ensimmäisen kerran 10.2.2021. Nostettu uudelleen 15.4.2021.
Diginaiset nostavat mielellään yrityksesi somenäkyvyyden uudelle tasolle sekä innostavat ja opastavat sinutkin mukaan digimaailmaan.
Janita Arkko
Sollertiksen markkinointisuunnittelija, jolta ei lopu koskaan ideat kesken.