Sähköpostimarkkinointi ohjelma yrityksille – ActiveCampaign

Yrityksille suunnatut sähköpostimarkkinointi ohjelmat tarjoavat monipuolisia työkaluja kampanjoiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja seurantaan. Tässä kirjoituksessa tarkastelemme yhtä markkinoiden johtavaa työkalua, ActiveCampaignia, ja kuinka se voi auttaa sinua tehostamaan yrityksesi markkinointia.

Sähköpostimarkkinointiohjelma ActiveCampaign

Lue juttu tai katso 23.11.2023 pidetty webinaarimme ”Sähköpostimarkkinoinnin aloittaminen”.

6 syytä miksi sähköpostimarkkinointia kannattaa tehdä

Sähköpostimarkkinointi on edelleen yksi tehokkaimmista tavoista pitää yhteyttä asiakkaisiin ja rakentaa vahvaa suhdetta heidän kanssaan. Oikein käytettynä se voi tuottaa erinomaisia tuloksia ja vaikuttaa merkittävästi myyntiin.

  1. Saat suoran yhteyden kohderyhmääsi. Sosiaalisessa mediassa olet riippuvainen alustan tarjoamasta näkyvyydestä ja kattavan näkyvyyden saaminen omille seuraajille vaatii mainosrahaa. Sähköposti sen sijaan hujahtaa suoraan yrityksestäsi kiinnostuneen ihmisen sähköpostilaatikkoon. 
  2. Sähköpostimarkkinointi on erittäin kustannustehokasta. Maksat vain lähetysohjelmasta. ActiveCampaignissa hinta määräytyy vastaanottajien määrän mukaan. Lähettämiesi viestien määrä ei vaikuta hintaan. 
  3. Personoitavuus sitouttaa. Voit personoida sähköpostisi esimerkiksi puhuttelemalla vastaanottajaa etunimellä. Kaikkea ei tarvitse viestiä kaikille. Jakamalla asiakkaat heidän kiinnostuksien mukaan eri listoille tai lisäämällä vastaanottajien toiminnan tai kiinnostuksien mukaan erilaisia tunnisteita heidän tietoihin, voit luoda viestejä, jotka todennäköisemmin kiinnostavat sähköpostiesi lukijoita.
  4. Automaatio säästää aikaa ja vaivaa. Voit ajastaa luomasi kampanjat lähtemään haluamanasi aikana. Voit myös lähettää automaattisen viestin verkkokaupastasi ostaneelle henkilölle tai muistuttaa ostoskorista, jossa ostotapahtuma jäi kesken. Verkkokursseja tarjoaville automaattisten viestien lähetys vaikkapa viikon välein on näppärä ominaisuus. 
  5. Hyvät raportit helpottavat tulosten seurantaa. Voit seurata esimerkiksi kirjeidesi avausprosenttia ja kuka klikkasi kirjeessäsi ollutta painiketta.
  6. Sähköposti ylläpitää asiakassuhteita. On helppoa ottaa yhteyttä yritykseen, josta saa säännöllisesti hyviä vinkkejä ja mielenkiintoa herättäviä kirjeitä.
Sähköpostimarkkinoinnin edut

ActiveCampaign-sähköpostimarkkinointiohjelma

ActiveCampaign on työkalu joka soveltuu niin aloittelevalle markkinoijalle kuin kokeneelle sähköpostimarkkinoijalle. ActiveCampaignin avulla voit automatisoida sähköpostikampanjasi, personoida viestisi kohdeyleisöllesi ja seurata kampanjoidesi suorituskykyä reaaliajassa. 

Ohjelma tarjoaa myös työkaluja asiakassegmentoinnin, liidien seurannan ja myynnin automatisoinnin hallintaan. Rajapinnat muihin ohjelmiin mahdollistavat asiakkaiden tietojen saumattoman käsittelyn eri ohjelmien välillä. 

Varmasti tärkeimpänä ominaisuutena on helppo uutiskirjeiden lähettäminen. Voit luoda ohjelmaan omia pohjia ja hyödyntää niitä kirjeiden muotoilussa. Ensimmäistä kirjettä laativille suunnittelun pohjaksi on näppärä ottaa ohjelman tarjoamia helposti muokattavia valmispohjia. 

Uutiskirjeen sisällön luominen ActiveCampaignissa perustuu raahaus- eli drag & drop -toimintoon. Käytännössä saat raahattua hiirellä kaikki tarvittavat elementit uutiskirjeeseen: halusitpa uutiskirjeeseen paikan logolle, kuvalle, tekstille tai vaikkapa videolle. Tämän jälkeen lisäät tekstit, kuvat ja linkit niille luotuihin lokeroihin. Jos uutiskirjeen luominen tyhjästä tuntuu vaikealta, voit aina valita ActiveCampaignin valmiin kirjepohjan, johon lisäät omat materiaalit.

ActiveCampaignin automaatio-ominaisuudet tekevät työstä tehokasta. Voit luoda automaattisia vastauksia, liidien lämpökarttoja ja muita automatisoituja prosesseja, jotka säästävät aikaa ja varmistavat, että oikeat viestit menevät oikeille ihmisille oikeaan aikaan.

Ohjelman raporteista voit seurata kampanjoidesi toimivuutta. Voit nähdä avausprosentit, klikkausmäärät ja muut tärkeät tilastot heti. Tämä mahdollistaa kampanjoiden vertailun ja optimoinnin paremman tuloksen saavuttamiseksi.

Kenelle saan lähettää sähköpostia?

Yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) säätelee sitä kuinka voit kerätä ja käsitellä asiakastietoja yrityksessäsi. Voit lähettää GDPR:n mukaisesti sähköpostia sellaisille henkilöille, joilla on asiakkuussuhde yrityksesi kanssa.

Voit kuitenkin käyttää yhteystietoja vain sellaisten tuotteiden tai palveluiden markkinoimiseen, jotka kuuluvat samaan tuoteryhmään tai ovat muuten vastaavia tuotteita tai palveluita mitä asiakas on ostanut aiemmin. Siksi on tärkeää erotella vastaanottajat eri listoille tai käyttää tunnisteita, mikäli yrityksesi tekee useamman tyyppistä liiketoimintaa tai myy selkeästi eri kategorioihin kuuluvia tuotteita. 

Lisätietoa löydät tietosuoja.fi sivun usein kysytyistä kysymyksistä.

Lue ActiveCampaignin sitoutumisesta GDPR:ään.

Asiakaslistojesi lisäksi voit lähettää viestejä sellaisille henkilöille, jotka ovat antaneet luvan sähköpostimarkkinointiin. 

Luvan saaminen sähköpostimarkkinointiin

Voit kasvattaa sähköpostilistaasi keräämällä sähköposteja esimerkiksi kotisivuillasi. Huomioithan, että kerätessäsi osoitteita sinun tulee aina kertoa, että tietoja tullaan käyttämään sähköpostimarkkinointiin. 

Tässä joitakin ideoita sähköpostilistan kasvattamiseksi.

  1. alennuskoodi verkkokauppaan
  2. ladattava vinkkilista
  3. ladattava opas
  4. kilpailut ja arvonnat
  5. maksuton koulutus tai webinaari

Laskeutumissivu eli landing page on olennainen osa sähköpostimarkkinointia. Sen tarkoituksena on saada kävijät suorittamaan haluttu toiminto, kuten tilaamaan uutiskirje, lataamaan oppimateriaali tai tekemään ostos. Selkeä ja yksinkertainen laskeutumissivu auttaa keskittymään olennaiseen ja parantaa siten tilaajien määrää. 

Sähköpostilistan kasvattamiseen vinkkejä: laadukas sisältö, houkuttelevat tarjoukset, kilpailut ja arvonnat, ladattava sisältö, helppo tilaaminen - pyydä vain välttämättömät tiedot

Miten ActiveCampaignia voi hyödyntää osoitteiden keräyksessä?

Voit luoda ActiveCampaignissa lomakkeita upotettavaksi verkkosivuillesi. Lomakkeen luonti työkalun löydät valikosta Website -> Forms. Useimmiten lomakkeen täyttäjät halutaan liittää sähköpostilistalle. Löydät tämän valinnan Options-valikon alta.

Lomakkeen luonti ActiveCampaign sähköpostimarkkinointi ohjelmassa

Kun lomake on valmis, saat integrointikoodin. Tämä koodi asetetaan verkkosivuillesi siihen paikkaan, jossa haluat lomakkeen näkyvän. Useimmissa tapauksissa Simple Embed toimii eli lomake tulee näkyviin lyhyemmällä koodilla. Voit halutessasi käyttää myös ActiveCampaignin WordPress-lisäosaa tuontiin.

Automaatioiden kautta luodaan kirje, jolla lähetetään ladattava tuote, webinaarilinkki, alekoodi tai muu vastaava etu sähköpostilistalle liittyneille. Aloita automaation teko menemällä valikkoon Automations ja klikkaamalla Create an Automation-painiketta. 

Valitse automaatio alkamaan siitä, kun lomake täytetään. Tämän jälkeen seuraavaksi toimenpiteeksi lisätään sähköpostin lähetys. Pääset tämän jälkeen muokkaamaan lähetettävän sähköpostin. Postin luonnissa voit halutessasi hyödyntää aiemmin tallentamiasi pohjia. 

Automaation aloitus ActiveCampaign-ohjelmassa
Sähköpostin lähettäminen automaatiolla

Sähköpostimarkkinointi ohjelman hinta

ActiveCampaign-ohjelman hinta määräytyy tilaajien määrän mukaan. Pienin paketti on Lite 500 tilaajalle. Tätä pakettia voit ostaa vain jälleenmyyjiltä, suurempia tilauksia saat myös suoraan ActiveCampaignilta. 

ActiveCampaignin saa käyttöön alle 9 eurolla kuussa ja muita kustannuksia ohjelmasta ei tule. Isoin työ on kirjoittaa uutiskirjeet ja koota asiakaslista. Markkinointikustannukset ovat todella pienet esimerkiksi Facebook- tai Google-markkinointiin verrattuna.

Jos ostat työkalun alv-rekisterissä olevalle yritykselle, saat sen yleensä jälleenmyyjän kautta hieman edullisemmin. Alla olevassa hinnastossa on pienimmät Lite-lisenssit. Vuositilaus on edullisempi kuin kuukausiveloitteinen. Pyydä tarjous suuremmalle määrälle vastaanottajia.

Hinta Lite-paketille vuosilaskutuksella alkaen 500 tilaajaa 8,55 euroa / kk +alv

Halutessasi voit kokeilla ohjelmaa ensin maksutta 14 päivää. Ota yhteyttä, niin avataan sinulle kokeilutili.

Joanna Hoffren

Sollertiksen toimitusjohtaja ja diginainen. Rakastaa hakukoneoptimointia melkein yhtä paljon kuin yli 200 huonekasvin kokoelmaansa. Bloggaa omassa blogissaan älykodin ratkaisuista.

Lue Joannan viimeisimmät tekstit.

VIIMEISIN ARTIKKELI

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…

3 tapaa tehostaa sesongin markkinointia

22.11.2024 |

Tärkeimpiin sesonkeihin on hyvä valmistautua hyvissä ajoin. Ensimmäinen askel on päivittää markkinoinnin vuosikello. Merkitse vuosikelloon … LUE LISÄÄ…

Woocommerce ohje: Arvonlisäveron asettaminen tai muuttaminen

22.08.2024 |

Alv-prosentin muuttuessa tulee verokanta päivittää verkkokauppoihin. Tässä ohjeessa neuvon askel askeleelta, kuinka asetat tai vaihdat … LUE LISÄÄ…

WordPress-ohje: Opas verkkosivuston päivittämiseen ja hallintaan

23.07.2024 |

WordPress on helppokäyttöinen, monipuolinen ja tehokas julkaisujärjestelmä, joka tarjoaa kaiken tarvitsemasi verkkosivustosi luomiseen, hallintaan ja päivittämiseen. Toteutamme Sollertiksella … LUE LISÄÄ…

Harjoittelu Sollertiksella ja opintojen viimeistely 

17.05.2024 |

Nimeni on Henna Leinonen ja olen ollut harjoittelijana Sollertiksella 10 viikon ajan. Opiskelen Savonia-ammattikorkeakoulussa muotoilua … LUE LISÄÄ…

WordPress-sivun sisällön hakukoneoptimointi

16.04.2024 |

Hakukoneoptimointi (SEO) on olennainen osa WordPress-sivun menestystä. Se auttaa parantamaan sivusi näkyvyyttä hakukoneissa ja houkuttelemaan … LUE LISÄÄ…

Uudet kotisivut yritykselle – vinkit kotisivujen hankintaan

09.04.2024 |

Yrityksesi tarvitsee uudet kotisivut, mutta et tiedä mistä aloittaa. Kuulostaako tutulta? Kokosimme sinulle kotisivujen hankintaan … LUE LISÄÄ…

4 kysymystä ja vastausta palveluidemme tietoturvasta

05.04.2024 |

Tietoturva on aihe, josta meillä Sollertiksella puhutaan jatkuvasti. Se on koko yrityksemme elinehto. Tietoturvaa pidetään … LUE LISÄÄ…