Savon Voima

Tuoretta ja raikasta ajattelua digimarkkinointiin

Ennen Savon Voiman ja Diginaisten yhteistyötä Savon Voiman markkinointiosasto oli toteuttanut somemarkkinointia itse. Mukaan haluttiin osaava kumppani sparrailemaan digimarkkinointiasioissa, ja niin alkoi Savon Voiman ja Diginaisten yhteistyö vuonna 2018.

Yhteistyöhön liittyi hieman Google-markkinointia, hakukoneoptimointia, sparrausta digimarkkinoinnissa sekä paljon Facebook-markkinointia.

”Yhteistyömme alkupuolella kävimme läpi hakukoneoptimointiin liittyviä asioita, joiden avulla saimme Savon Voiman myyntiliiketoiminnan verkkosivuja nostettua paremmin esille Googlen hakutuloksissa. Sen jälkeen keskityimme yhteystyössämme enemmän Facebook-puoleen”, Savon Voiman digimarkkinoinnista vastaava Kati Huumo kertoo.

Yhteistyön lomassa oppii paljon

Diginaiset ovat tuoneet Savon Voiman Facebook-markkinointiin mukaan uusia ajatuksia ja ennen kaikkea uusia oppeja.

”Nostaisin ehdottomasti ykkösasiaksi sparrailun. Olen matkan varrella itsekin oppinut paljon Facebookista ja siitä, minkälaisia julkaisuja ja markkinointikampanjoita sinne kannattaa tehdä.”

Kati Huumon mukaan energiatoimiala mielletään hiemanvanhanaikaiseksi ja byrokraattiseksi, minkä vastapainoksi Diginaiset ovat tuoneet esille omia näkemyksiään.

”Olemme saaneet tuoretta näkemystä ja raikasta ajattelua siihen, kuinka asioita kannattaisi tehdä, ja olemme yhdessä pystyneet ravistelemaan energiatoimialaa Facebookin kautta.”

Facebook on Savon Voiman yksi tärkeimmistä tiedotuskanavista esimerkiksi verkon häiriötilanteissa.

”Facebookissa meillä on myös virallisempi tiedotuspuoli. Vähitellen on kuitenkin lämmetty siihen, että tiedottamisen vastapainoksi asioita voi tehdä myös hauskasti. Ihmiset tulevat Facebookiin viihtymään ja hakemaan kivaa sisältöä.”

Joitakin voi pelottaa se, että antaisi Facebook-vastuun ulkopuoliselle tekijälle. Minusta huoli on ihan turha, sillä suunnitelmat tehdään kuitenkin aina yhdessä.

Kati Huumo

Toimiva digimarkkinointi näkyy tuloksissa

Digimarkkinoinnissa on aina tärkeää seurata tuloksia ja analytiikkaa. Savon Voima Facebook-sivuilla tulokset ovat näkyneet muun muassa sivun tykkääjämäärissä.

”Ennen Diginaisten yhteistyötä Facebook-sivujemme tykkääjämäärä oli reilu 2 000. Saimme syksyn 2018 aikana nostettua määrän yli 6 000 tykkääjän. Se on sellainen konkreettinen asia. Myös Diginaisten tekemät kuukausittaiset raportit ovat olleet kättä pitempää tietoa siitä, että rahoille on oikeasti saatu vastinetta”, Kati Huumo tiivistää.

Ennakkoluulot digimarkkinointiavusta kannattaa haudata

Savon Voiman väki on ollut tyytyväinen Diginaisten digimarkkinointiapuun. Kati Huumo tunnistaa ennakkoajatukset, joita itse digimarkkinointiaan hoitava taho saattaa pyöritellä mielessään.

”Joitakin voi pelottaa se, että antaisi Facebook-vastuun ulkopuoliselle tekijälle. Minusta huoli on ihan turha, sillä suunnitelmat tehdään kuitenkin aina yhdessä. Diginaisten kanssa työskentely on helppoa. Heiltä saa valmiita ideoita, ja voi olla luottavaisin mielin tietäen, että homma toimii. Diginaiset uskaltavat ravistella ja ehdottaa erilaisiakin juttuja”, Kati Huumo summaa.

Sollertis

Me Sollertiksella autamme yritystäsi näkymään verkossa vaikuttavasti. Verkkonäkyvyys syntyy saumattomasti toimivista verkkosivuista, markkinoinnista ja palvelinalustoista. Halutessasi koulutamme myös sinut verkkonäkyvyyden saloihin. Kuopion pankkiholveihin rakennetut konesalimme tarjoavat turvallisen paikan palvelimille ja pilvipalveluillesi.

VIIMEISIN ARTIKKELI

Roundcube-webmailin käyttöohje

18.03.2025 |

Roundcube on suosittu webmail-sovellus, joka tarjoaa helppokäyttöisen käyttöliittymän sähköpostien hallintaan. Tässä ohjeessa käymme läpi yleisimmät … LUE LISÄÄ…

Asiakastarina: Lemmikkihoitola Moppe ja Miiru Oy

29.01.2025 |

”Lemmikit ovat ihmisen parhaita ystäviä ja perheenjäseniä.Tiedämme miten tärkeitä tunnesiteitä lemmikin ja omistajan välille syntyy.” … LUE LISÄÄ…

Miksi sähköposti ei lähde – Yleisimmät ongelmat ja SMTP-asetukset

17.01.2025 |

Sähköposti on olennainen osa yritysviestintää. Jos sähköpostit eivät lähde omalta koneelta, on tilanne usein hyvin … LUE LISÄÄ…

Katsaus Sollertiksen vuoteen 2024

10.01.2025 |

Vuosi on vaihtunut ja kaikki ovat palanneet työn ääreen. Halusin tehdä pienen katsauksen vuoteen 2024 … LUE LISÄÄ…

Hakukoneoptimointi – avain asiakkaiden löytämiseen digitaalisessa ostopolussa

03.01.2025 |

Tiesitkö, että tutkimuksien mukaan asiakkaan digitaalinen ostopolku alkaa useimmiten Googlettamalla? Kyllähän sinä sen varmasti tiesit, … LUE LISÄÄ…

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…

3 tapaa tehostaa sesongin markkinointia

22.11.2024 |

Tärkeimpiin sesonkeihin on hyvä valmistautua hyvissä ajoin. Ensimmäinen askel on päivittää markkinoinnin vuosikello. Merkitse vuosikelloon … LUE LISÄÄ…

Woocommerce ohje: Arvonlisäveron asettaminen tai muuttaminen

22.08.2024 |

Alv-prosentin muuttuessa tulee verokanta päivittää verkkokauppoihin. Tässä ohjeessa neuvon askel askeleelta, kuinka asetat tai vaihdat … LUE LISÄÄ…