Google Adsilla tavoitat lisää ihmisiä

Google Adsilla tavoitat potentiaalisia asiakkaita verkossa entistä tehokkaammin, sillä mainokset näkyvät niille, jotka etsivät tietoa palveluistasi, selailevat verkkosivuja tai katsovat videoita YouTubessa. Google Ads on saatavana myös mobiiliversiona, jolloin se kulkee aina puhelimessa mukanasi.

Voit kohdistaa mainoksesi tietyille ajankohdille ja maantieteellisille alueille, jolloin optimoit mainoksen näkyvyyden oikealle kohderyhmälle juuri oikeaan aikaan. Google-mainoksilla ohjaat mahdolliset asiakkaat verkkosivuillesi tutustumaan tarjontaasi paremmin ja tekemään ostoksia.

Voit itse määrittää kuinka paljon olet valmis maksamaan yhdestä klikkauksesta. Google-mainonta on helppoa aloittaa pienellä budjetilla tuloksia seuraten. Google Adsissa tulokset ovat helposti tarkasteltavissa ja niiden pohjalta on helppo tehdä mainontaa tehostavia muutoksia.

Google-mainonnan kolme eri tapaa:

Google hakusanamainokset näkyvät orgaanisten hakutulosten yläpuolella, kun käyttäjä etsii yrityksen tarjoamia palveluja tietyillä hakusanoilla.

Google Display-mainontaa ovat banneri- ja tekstipohjaiset mainokset, jotka näkyvät yli kahdella miljoonalla verkkosivustolla ja yli 650 000 mobiilisovelluksessa. Display-mainoksiin on mahdollista sisällyttää esimerkiksi interaktiivisia elementtejä sekä animaatioita.

Videomainoksilla tavoitat potentiaaliset asiakkaat, jotka katsovat YouTubessa yrityksen palveluihin liittyviä videoita. Videot voidaan myös kohdistaa demografioiden mukaan, muun muassa kiinnostuksen kohteiden tai käyttäjän iän mukaan.

Voit valita mainoksillesi tavoitteita

Mainoskampanjalle määritetään aina yksi tavoite. Valitsemasi tavoitteen tulee vastata sitä, mitä haluat ensisijaisesti saavuttaa kampanjallasi. Haluatko esimerkiksi lisätä myyntiä? Verkkosivuston liikennettä? Valitse tavoite huolella, sillä Google Ads suosittelee sinulle tavoitteen saavuttamista tukevia ominaisuuksia ja asetuksia, jotka auttavat kampanjasi menestystä.

Tavoita ihmisiä YouTubessa

Videoista on tullut erittäin tehokas ja suosittu tapa viestiä verkossa. YouTube on Googlen jälkeen maailman suosituin hakukone. Videomainoksella tavoitat asiakkaan mieleenpainuvalla tavalla. Videoilla voimme kertoa tarinoita ja saada aikaan vahvojakin tunnereaktioita, vaikuttaen kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Hyvin toteutettu videomainonta jää kuluttajan mieleen.

Tavoitat asiakkaasi YouTubessa tehokkaammin kohdistamalla mainokset tietylle kohderyhmälle aiheen tai avainsanojen perusteella.

Videomainosmuodot YouTubessa

Ohitettava Instream-videomainos näytetään YouTubessa videon alussa tai tietyssä kohtaa videota. Instream-mainoksen pituudella ei ole rajoitusta, mutta sen voi ohittaa kuuden sekunnin jälkeen. Mainostajaa veloitetaan ainoastaan, jos käyttäjä katsoo mainosvideosta yli 30 sekuntia tai klikkaa mainosvideon toimintakehotetta, joka vie käyttäjän mainostajan määrittelemälle sivustolle.

Puskurimainos on lyhyt, enintään kuuden sekunnin pituinen videomainos, joka näytetään videon alussa tai jossain välissä videota.
Puskurimainoksia ei voi ohittaa.

Lisäksi on Ei-ohitettava Instream-mainos, Outstream-mainos, Video Discovery -mainoskampanjatyyppi sekä Masthead-mainos.

YouTube Analytics

YouTube Analyticsin eri mittarien ja raporttien avulla voit seurata kanaviesi ja videoidesi sisältöjen tehokkuutta. Saat kattavasti tietoa näyttökerroista, liikenteen lähteistä sekä demografisista tiedoista. Videon tekijänä voit hyödyntää tätä dataa pyrkiessäsi kasvattamaan katsojamääriä.

Lisäksi YouTube Analytics tarjoaa avuksesi kattavan ja ajan tasalla olevan oppaan, joka sisältää tärkeitä vinkkejä, suositeltuja käytäntöjä ja strategioita, joilla voit hallita toimintaasi entistä paremmin YouTubessa. 

Diginaiset avuksi

Jos olet kiinnostunut ottamaan Google Adsin avuksi yrityksen arkeesi, me Sollertiksen diginaiset autamme sinua luomaan vaikuttavaa Google-mainontaa, jolloin sinä voit keskittyä täysillä ydinliiketoimintaasi. Ole siis rohkeasti yhteydessä meihin tästä!

Olemme Google Partnereita eli olemme suorittaneet sertifikaatteja Google Ads-markkinoinnista ja mobiilimarkkinoinnista sekä tehneet menestyksekkäästi markkinointia asiakkaillemme.

 

Googlen työkalut -juttusarja

[pt_view id=”2c98ca8jo2″]

VIIMEISIN ARTIKKELI

ActiveCampaignilla onnistut sähköpostimarkkinoinnissa

8.12.2022 |

Tuntuuko sähköpostimarkkinointi työläältä? Tässä blogitekstissä esittelen sinulle helpon … LUE LISÄÄ…

Toimiiko Facebook-markkinointi yrityksessäni?

8.12.2022 |

Facebook on yksi maailman suosituimmista sosiaalisen median alustoista. … LUE LISÄÄ…

Sometrendit 2022 + webinaaritallenne

8.12.2022 |

Vuosi 2022 on vaihtunut vauhdilla somemaailmassa. Uuden vuoden … LUE LISÄÄ…

Hyödynnä Facebook-pikseliä somemarkkinoinnissa

8.12.2022 |

Oletko kuullut Facebook-pikselistä, mutta oma aika ei ole … LUE LISÄÄ…

Harjoittelijan arkea Sollertiksella

8.12.2022 |

Esittely itsestäni  Olen Anna ja opiskelen muotoilualaa neljättä ja viimeistä vuotta. Olin hakemassa harjoittelupaikkaa ja … LUE LISÄÄ…

Yoast SEO -lisäosa hakukone­optimoinnin suunnan­näyttäjä

8.12.2022 |

Hakukoneoptimointi pyörii monien huulilla – mitä se tarkoittaa, … LUE LISÄÄ…

Mitä verkkosivuprojektista on hyvä tietää?

8.12.2022 |

Verkkosivuprojekti voi kuulostaa varsin haastavalta. On helppoa upota … LUE LISÄÄ…