Näin hyödynnät Google Business Profilea

Suomessa tehdään jopa 30 miljoonaa Google-hakua päivässä, joten miksipä yrityksesi ei olisi löydettävissä maailman suosituimmassa hakukoneessa? Google Business Profile on maksuton työkalu, jonka avulla saat yrityksellesi lisää näkyvyyttä hakukoneissa ja tavoitat enemmän potentiaalisia asiakkaita.

Tämä työkalu on saatavana myös mobiiliversiona, jolloin se kulkee aina mukanasi.

Google Business profilen avulla hallinnoit Googlessa näkyviä tietoja yrityksestäsi

Päivitä Google Business Profilen-tilillesi tärkeät ja ajantasaiset tiedot yrityksestäsi. Näin yritystäsi on helppo lähestyä, etenkin mobiililaitteilla, joissa esimerkiksi puhelinnumero näkyy linkkinä, jota klikkaamalla asiakas voi suoraan ottaa yhteyttä. Tärkeitä tietoja yrityksestäsi ovat muun muassa yritystiedot, sijainti, aukioloajat, verkkosivujen osoite sekä puhelinnumero.

Kuvilla erotut ja luot visuaalisen ilmeen yrityksellesi

Yritystiedoissa on hyvä käyttää kuvia, jotta asiakkaat tunnistavat yrityksesi ja saavat paremman käsityksen yrityksesi toiminnasta. Hyvillä kuvilla erotut Googlessa ja saat herätettyä asiakkaiden huomion heidän tehdessään ostopäätöksiä. Lisää tietoihin ainakin logo ja kansikuva, lisäkuvia unohtamatta. Suosi myös videoita.

Arvosteluilla on merkitystä

Suosittele asiakastasi arvostelemaan yrityksesi Googlessa. Saitpa sitten positiivista tai negatiivista palautetta, on tärkeää aina vastata palautteen antajalle. Hyvin käsitelty palaute sosiaalisessa mediassa näyttäytyy muille välittävänä, rehellisenä ja asiakkaitaan arvostavana toimintana. Hyvät arvostelut sekä arvosteluihin vastaaminen vaikuttavat positiivisesti yrityksesi hakukonenäkyvyyteen.

Postauksilla lisää kiinnostusta

Google Business Profile mahdollistaa monipuolisuudellaan myös postausten ja tapahtumien luomisen. Postauksissa voit kertoa esimerkiksi yrityksen ajankohtaisista asioista tai tuotteista ja palveluista. Jotta katsoja kiinnostuu postauksesta, lisää tekstin yhteyteen mielenkiintoa herättävä valokuva tai YouTube-video. Postaus näkyy hakutulosten yhteydessä maksimissaan 14 vuorokautta, jolloin Google muistuttaa sinua vanhenevasta julkaisusta. Tällöin on hyvä tehdä uusi ja ajankohtainen postaus. Postaukset tulevat nähtäville Google-hakuun sekä Mapsiin, yrityksesi tietojen yhteyteen.

Tilastojen seuraaminen

Työkalun tilastot kertovat, miten asiakkaat löysivät yrityksesi ja millaisilla hakusanoilla yrityksesi nousee hakutuloksissa. Tilastoista käy myös ilmi, kuinka usein sinuun on otettu yhteyttä suoraan yrityskortin puhelinnumeron kautta ja kuinka usein kortista on klikattu verkkosivuille.

 

Googlen työkalut -juttusarja

Annu Rautiainen

VIIMEISIN ARTIKKELI

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…

3 tapaa tehostaa sesongin markkinointia

22.11.2024 |

Tärkeimpiin sesonkeihin on hyvä valmistautua hyvissä ajoin. Ensimmäinen askel on päivittää markkinoinnin vuosikello. Merkitse vuosikelloon … LUE LISÄÄ…

Woocommerce ohje: Arvonlisäveron asettaminen tai muuttaminen

22.08.2024 |

Alv-prosentin muuttuessa tulee verokanta päivittää verkkokauppoihin. Tässä ohjeessa neuvon askel askeleelta, kuinka asetat tai vaihdat … LUE LISÄÄ…

WordPress-ohje: Opas verkkosivuston päivittämiseen ja hallintaan

23.07.2024 |

WordPress on helppokäyttöinen, monipuolinen ja tehokas julkaisujärjestelmä, joka tarjoaa kaiken tarvitsemasi verkkosivustosi luomiseen, hallintaan ja päivittämiseen. Toteutamme Sollertiksella … LUE LISÄÄ…

Harjoittelu Sollertiksella ja opintojen viimeistely 

17.05.2024 |

Nimeni on Henna Leinonen ja olen ollut harjoittelijana Sollertiksella 10 viikon ajan. Opiskelen Savonia-ammattikorkeakoulussa muotoilua … LUE LISÄÄ…

WordPress-sivun sisällön hakukoneoptimointi

16.04.2024 |

Hakukoneoptimointi (SEO) on olennainen osa WordPress-sivun menestystä. Se auttaa parantamaan sivusi näkyvyyttä hakukoneissa ja houkuttelemaan … LUE LISÄÄ…

Uudet kotisivut yritykselle – vinkit kotisivujen hankintaan

09.04.2024 |

Yrityksesi tarvitsee uudet kotisivut, mutta et tiedä mistä aloittaa. Kuulostaako tutulta? Kokosimme sinulle kotisivujen hankintaan … LUE LISÄÄ…

4 kysymystä ja vastausta palveluidemme tietoturvasta

05.04.2024 |

Tietoturva on aihe, josta meillä Sollertiksella puhutaan jatkuvasti. Se on koko yrityksemme elinehto. Tietoturvaa pidetään … LUE LISÄÄ…