DIGIMARKKINOINTITOIMISTO – DIGIMARKKINOINTIIN LISÄKÄDET YRITYKSELLESI

DIGIMARKKINOINTI-
TOIMISTO – DIGIMARKKINOINTIIN LISÄKÄDET YRITYKSELLESI

Digimarkkinointi, Facebook-päivitykset, Instagram-sisältö, Google Ads-markkinointi, koulutus…. Mitä sinun yrityksesi tarvitsee? Valmennamme sinua tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia tai jos aikasi ei riitä, niin teemme kaiken puolestasi.

TÄYDEN PALVELUN DIGIMARKKINOINTITOIMISTO

TÄYDEN PALVELUN DIGIMARKKINOINTI-TOIMISTO

VÄLITTÄVÄ

237 € + ALV / KK

Pienelle yritykselle Facebook / Google-markkinointiin apukädet.

2 markkinointikampanjaa / kuukausi
Kuukausipalaveri 30 minuuttia


VÄKEVÄ

593 € + ALV / KK

Pk-yritykselle, joka haluaa sitouttaa nykyasiakkaita ja tehdä uusasiakashankintaa.

4 markkinoinnin toimenpidettä / kk
Kuukausipalaveri 1 tunti

SPARRAUS

287 € + ALV / KK

Tiedonjanoisille yrittäjille, markkinoinnin tekijöille ja verkkokauppiaille.

Tunnin sparraus joka kuukausi haluamastasi verkkonäkyvyyden teemasta.

JOTAIN ENEMMÄN?

Halutessasi hoidamme kokonaisvaltaisesti yrityksesi digimarkkinoinnin, toteutammme artikkeleita verkkosivuillesi tai toimimme kumppaninasi vaikuttajamarkkinoinnissa. Kaikkia tarjoamiamme paketteja on mahdollista myös laajentaa.

Tai haluatko oppia itse tekemään parempaa ja tehokkaampaa somemarkkinointia? Paketteihin on mahdollista lisätä koulutusta ja yrityksellesi räätälöityjä workshoppeja. 

Sollertiksen diginaiset tuovat apukädet digimarkkinointiin
Painetaan yhdessä enteriä ja laitetaan yrityksesi esille verkkoon.

SOPIIKO SOMEMARKKINOINTI YRITYKSELLENI?

Sosiaalisen median markkinoinnilla tarkoitetaan kaikkia niitä toimenpiteitä, joilla pyritään herättämään huomiota tai saamaan liikennettä some-kanavissa. Sosiaalisia medioita ovat muun muassa Facebook, Instagram ja Twitter, ja jokainen näistä palveluista on hieman erilainen. Oma markkinointikanavasi kannattaa valita sen mukaan, mikä parhaiten tukee oman yrityksesi strategiaa.

Sosiaalinen media on erittäin suosittu markkinointikanavana, sillä siellä voi tavoittaa asiakkaat ympäri vuorokauden. Ei kuitenkaan riitä, että on mukana sosiaalisessa mediassa; siellä on myös osattava toimia oikein, jotta some-markkinoinnista saa kaiken hyödyn irti.

Sosiaalinen media tarjoaa työkalut verkostoitumiseen, brändisi tuomiseen asiakkaidesi lähelle ja mahdollisuuden erottua kilpailijoistasi. Somen eri kanavat keräävät myös tarkkaa faktatietoa siitä, millaiset ihmiset ovat kiinnostuneita yrityksestäsi. Tätä tietoa voit edelleen hyödyntää markkinoinnissasi.

Toteutamme asiakkaillemme sisältöä sosiaaliseen median eri kanaviin esimerkiksi sovitun määrän Facebook-päivityksiä viikoittain. Käymme ottamassa valokuvia asiakkaidemme luona ja kirjoitamme tekstit päivityksiin tai vaihtoehtoisesti muokkaamme asiakkaidemme toimittamaa materiaalia. Lisäksi hoidamme asiakkaidemme markkinointikampanjat ja seuraamme tuloksia.

Tavoitanko oikean kohderyhmän?

Suomessa suosituimmat sosiaalisen median kanavat ja pikaviestipalvelut ovat Facebook, Youtube ja WhatsApp. Facebookia käyttää 2,7 miljoonaa suomalaista. Yli 45-vuotiaiden Facebookin käyttö on nousussa. Youtuben ja WhatsAppin käyttäjämäärät ovat noin 2,8 miljoonaa suomalaista. Instagramia käyttävät varsinkin 15–29-vuotiaat. Tällä hetkellä Suomessa on noin 2 miljoonaa Instagram käyttäjää.

Käyttäjämäärät ovat valtavia, ja tästä joukosta löytyy kaikkia ikäryhmiä. Niin kuluttajat kuin yritysten päättäjät on mahdollista tavoittaa sosiaalisen median eri kanavista. Nyrkkisääntönä on, että yrityksesi on hyvä löytyä sieltä, missä palveluidesi kuluttajat ovat.

Oikeaa some-kanavaa valitessa on hyvä miettiä vastauksia muutamiin kysymyksiin.

  • Mitkä kanavat ovat potentiaalisten asiakkaideni käytössä?
  • Missä kanavissa kilpailijani ovat mukana?
  • Missä kanavissa jaksan olla aktiivisesti mukana?

SISÄLLÖNTUOTANTO & SISÄLTÖMARKKINOINTI

Perinteinen ”osta tästä”-markkinointi ei saa aikaiseksi enää yhtä hyviä tuloksia kuin ennen. Digitaalisuus on mullistanut mainostusta, sillä kuka tahansa voi markkinoida tuotteitaan edullisesti verkossa. Tämä on johtanut sisältöjen ylitarjontaan, josta vain mielenkiintoisimmat sisällöt nousevat esille.

Sisällön tulee olla kiinnostavaa, viihdyttävää tai hyödyllistä asiakkaalle. Jos yrityksesi ei pysty tällaista sisältöä tuottamaan, mutta kilpailijasi pystyy, mielenkiintoista sisältöä tuottava yritys todennäköisesti voittaa asiakkaan vertaillessa yrityksiä.

Hyvä sisältömarkkinointi auttaa yrityksesi asiakkaita menestymään ja ratkaisemaan omia ongelmiaan yrityksesi palveluiden avulla. Kun autat asiakastasi, myyt samalla itse enemmän.

Tiivistetysti sisältömarkkinointi on

  • asiakkaalle tärkeistä asioista kertomista,
  • asiakkaan ongelmien ratkaisemista,
  • tiedon levittämistä,
  • intohimon herättämistä.

Sosiaalisen median kuluttaminen on nopeatempoista. On tutkittu, että esimerkiksi Facebookissa yritykselläsi on alle kolme sekuntia aikaa herättää huomio siten, että selaaja pysähtyy päivityksesi kohdalla. Tarkkaan harkittu visuaalinen ilme tarjoaa mahdollisuuksia mielikuvien luomiseen ja brändisi tarinan kertomiseen.

Kuvalliset päivitykset ja videot saavat enemmän huomiota ja kattavuutta kuin pelkkä teksti. Tätä selittää se, että valtaosa aivoihimme tulevasta informaatiosta on visuaalista ja sitä prosessoidaan nopeammin kuin tekstiä. Yhtenäinen visuaalinen ilme luo uskottavuutta yritykselle ja lisää sen tunnistettavuutta.

Jos oma aikasi ei riitä tai kaipaat apua sisällöntuotantoon, voit ulkoistaa koko homman meille. Tuloksellisen sisältömarkkinoinnin takana on aina hyvin laadittu strategia.

Läsnäolo somessa on jatkuva prosessi

Onnistuneella kampanjalla on mahdollista saada tuloksia somesta nopeastikin, mutta yleensä taustalla on pitkäjänteinen työ. Tuloksellisuus tehostuu sen myötä, kun asiakkaasi löytävät yrityksesi ja seuraajamääräsi kasvavat. Tämän vuoksi teemme aina vähintään kolmen kuukauden sopimuksia, jolloin ennätämme saamaan näkyviä tuloksia. Kolmen kuukauden jälkeen voimme jatkaa yhteistyötä toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella.

Sosiaalisessa mediassa läsnäololle on tärkeää asettaa selkeät tavoitteet, mittarit ja vastuualueet, jotka kirjataan digimarkkinoinnin strategiaan. 

Vastaa strategiassasi ainakin alla oleviin kysymyksiin.

  • Kuka vastaa asiakkaiden viesteihin, palautteisiin ja kommentteihin?
  • Kuka hoitaa sisällöntuotannon?
  • Kuka vastaa markkinointikampanjoiden suunnittelusta ja toteutuksesta?
  • Miten seurataan tuloksia?
  • Kuinka usein sisältöä julkaistaan?

FACEBOOK-MARKKINOINTI

Facebookissa on kattavat työkalut maksullisen mainonnan tekemiseen. Voit laajentaa Facebook-markkinointisi näkymään Instagramiin, jolloin markkinointisi tavoittaa hyvin erittäin laajan ikähaarukan. Facebookilla ja Instagramilla tavoitat 18-70 vuotiaita henkilöitä.

Mitä paremmin tunnet asiakkaasi, sitä paremmin markkinointi onnistuu. Markkinointia voidaan rajata esimerkiksi iän, paikkakunnan, sukupuolen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Facebookissa pystyt rakentamaan yrityksesi brändiä ja pääset käsiksi suuriin kohderyhmiin. Tuloksia pystytään seuraamaan erittäin tarkasti ja niiden avulla voit suunnitella tulevaa markkinointiasi.

Läsnäoloon Facebookissa tulee sitoutua pitkäjänteisesti. Yrityksen läsnäolon rakentaminen ei tapahdu päivässä tai kahdessa. Kokeilemalla oppii parhaiten millainen sisältö saa asiakkaasi kiinnostumaan yrityksestäsi.

Pähkinänkuoressa Facebook-markkinointi sopii yrityksellesi, jos

  • kohderyhmääsi ovat täysi-ikäiset henkilöt,
  • olet valmis tuottamaan sisältöä Facebookiin säännöllisesti,
  • ymmärrät mistä asioista asiakkaasi ovat kiinnostuneita,
  • tunnet asiakkaidesi ostopolun eli tiedät kuinka he yleensä päätyvät ostamaan tuotteitasi.

Facebook & Instagram-mainonta sisältyy kaikkiin digimarkkinoinninpaketteihimme.

GOOGLE ADS-MARKKINOINTI

Google-markkinoinnilla tarkoitetaan Google Ads-verkkomainontaa. Mainoksia voi esittää hakutuloksien yhteydessä sekä Googlen yhteistyökumppaneiden verkostoissa.

Olemme Google Partnereita, joka kertoo, että olemme suorittaneet sertifikaatteja Google Ads-markkinoinnista ja mobiilimarkkinoinnista sekä tehneet menestyksekkäästi markkinointia asiakkaillemme.

Google Ads-mainonta perustuu klikkauskohtaisiin maksuihin, jonka avulla mainoksesi näkyvät kun käyttäjät tekevät hakuja. Hinta riippuu mainoksen laatupisteistä sekä siitä kuinka kilpaillulla hakusanalla markkinoit. Minimissään päiväbudjetiksi voidaan asettaa yksi euro.

Teemme yhteistyötä aina asiakaslähtöisesti ja asiakkaamme omistaa aina Ads-tilin ja datan. Näin voit aina halutessasi hallita itse markkinointikampanjoitasi. Koulutamme sinut käyttämään Googlen työkaluja.

Ads-mainonta sisältyy digimarkkinoinninpaketteihimme.

SUOMEN DIGINAISET

Suomen diginaiset syntyivät intohimosta digimarkkinointia kohtaan vuonna 2017. Olimme havainneet, että yrityksistä puuttui usein digimarkkinoinnin osaaminen, jonka johdosta paljon verkon tarjoamia kasvumahdollisuuksia jäi käyttämättä. Halusimme auttaa asiakkaitamme tavoittamaan tämän potentiaalin. 

Vuonna 2018 julkaisimme kirjan Somestrategia – opas yrittäjälle, joka tarjoaa edelleen relevantin työkirjan oman yrityksen somestrategian laatimiseen.

Digimarkkinointiin apukädet diginaisilta
Meille markkinointi on intohimo. Ulkoistamalla markkinointiasi meille saat yritykseesi rautaista osaamista ja loputtoman luovat ideanikkarit osaksi markkinointitiimiäsi.  

Vuosien aikana olemme työskennelleet yksinyrittäjien, pk- ja pörssiyritysten kanssa. Olemme luoneet tuhansittain markkinointikampanjoita ja sisältöjä, joiden avulla olemme sitouttaneet asiakkaan vanhaa asiakaskuntaa, löytäneet uusia asiakkaita ja luoneet vahvoja työnantajamielikuvia. 

Varaa palaveriaika, niin jutellaan lisää 🙂


Referenssit

Juhlapesu

Juhlapesu

”Facebook on ehdottomasti sellainen, josta ollaan saatu tuloksia ja johon halutaan panostaa. Sollertiksen kanssa ollaan kokeiltu rohkeampia ratkaisuja ja erilaisia kampanjoita, jotta nähdään mikä toimii. Toinen, mikä nousee esille, on uutiskirjeet, joiden avausprosentti on hyvällä tasolla. Tavoitteisiin ollaan päästy”

Anastasia Pajanen
 
Tutustu yhteistyöhön >>

VieVie

VieVie 

”Painopiste on FB-julkaisuissa, mutta saamme Sollertikselta apua myös Googlen hakukoneoptimointiin. Parasta on ollut, että yhteistyön tuloksena FB-feedi pysyy aktiivisena, eikä sen tekeminen kuormita, kun FB:n ylläpito on ulkoistettu Sollertikselle.”
Elina Madetoja

Tutustu yhteistyöhön >>

Snellman-kesäyliopisto
”Diginaisiin päädyttiin sen takia, että he tarttuivat heti toimeen ja olivat hyvin konkreettisia. Digimaailma on ollut jotenkin miehinen maailma ja diginaisilla voima tulee siitä, että he tekevät vähän erilaisia juttuja naisina. He ovat innostuneita ja innostavat meitä näkemään, että tekniikka ei olekaan pelottavaa ja tylsää vaan se oikeasti mahdollistaa hyviä juttuja.”
Soili Meklin


Tutustu yhteistyöhön >>


VÄLITTÄVÄ

237 € + ALV / kK

VÄLITTÄVÄ

237 € + ALV

Pienelle yritykselle Facebook / Google-markkinointiin apukädet.

Pakettiin kuuluu alla olevat komponentit.

2 markkinointikampanjaa / kuukausi 

Suunnittelemme ja toteutamme yrityksesi Facebook ja/tai Google-markkinointikampanjat. Yhteen kampanjaan voi kuulua useita mainoksia. Toinen kampanja voi olla tarkoitettu esimerkiksi uusasiakashankintaan ja toinen uudelleenmarkkinointiin. Mikäli yritykselläsi ei ole mainostilejä yhteistyömme alkaessa, niin luomme ne yhdessä. Mainostukset tehdään aina yrityksesi omilta tileiltä, jolloin kampanjamateriaali ja tulostieto jäävät yritykseesi. Googlen ja Facebookin veloittamat mainoskulut kuuluvat yrityksesi maksettavaksi. Mainosbudjetit sovimme yhdessä.

KUUKAUSIPALAVERI

Kuukausipalaverissa käyt oman yhteyshenkilösi kanssa läpi kuluneen kuukauden tulokset ja suunnitelman seuraavalle kuukaudelle. Kuukausipalaverit järjestetään yleensä puolen tunnin etätapaamisina. Kuukausipalaveri on hyvä tilaisuus kysyä vinkkiä myös muihin yrityksesi digimarkkinointi asioihin.

VÄKEVÄ

593 € + ALV

Pk-yritykselle, joka haluaa sitouttaa nykyasiakkaita ja tehdä uusasiakashankintaa.

1 markkinoinnintoimenpide on 
– 1 maksettu mainoskampanja
– 1 sivun hakukoneoptimointi tai
– 2 somepostausta

Pakettiin kuuluu alla olevat komponentit.

4 markKINOINTITOIMENPIDETTÄ / kuukausi

Markkinoinnintoimenpiteisiin voi kuulua maksettua Google ja Facebook-mainontaa, SEO optimointia, sisällöntuotantoa tai vaikka tarinajulkaisuita eri kanaviin. 

1 markkinoinnintoimenpide on 
– 1 maksettu mainoskampanja
– 1 sivun hakukoneoptimointi tai
– 2 somepostausta

Kaksi kampanjaa voi olla tarkoitettu esimerkiksi uusasiakashankintaan, yksi uudelleenmarkkinointiin ja yksi hakukoneoptimointiin.

Mikäli yritykselläsi ei ole mainostilejä yhteistyömme alkaessa, niin luomme ne yhdessä. Mainostukset tehdään aina yrityksesi omilta tileiltä, jolloin kampanjamateriaali ja tulostieto jäävät yritykseesi. Googlen ja Facebookin veloittamat mainoskulut kuuluvat yrityksesi maksettavaksi. Mainosbudjetit sovimme yhdessä.

KUUKAUSIPALAVERI 

Kuukausipalaverissa käyt oman yhteyshenkilösi kanssa läpi kuluneen kuukauden tulokset ja suunnitelman seuraavalle kuukaudelle. Kuukausipalaverit järjestetään yleensä tunnin etätapaamisina. Kuukausipalaveri on hyvä tilaisuus kysyä vinkkiä myös muihin yrityksesi digimarkkinointi asioihin.

Tulosten raportointi

Käymme tulokset läpi yhdessä yhteisessä kuukauspalaverissamme. Tuloksista selviää toimenpiteiden tuloksellisuus ja kustannukset.

VÄKEVÄ

593 € + ALV / KK

SPARRAUS

287 € + ALV / KK

VOIMAKAS

287 € + ALV

Tiedonjanoisille yrittäjille, markkinoinnin tekijöille ja verkkokauppiaille.

Tunnin sparraus joka kuukausi haluamastasi verkkonäkyvyyden teemasta.