Viisi vinkkiä menestykseen sosiaalisessa mediassa

Vietkö vai oletko vietävänä? Sosiaalisen median suunnitelmallinen käyttäminen yrityksesi näkyvyyden kasvattamiseksi voi tuoda uskollisia asiakkaita, jotka vievät sanaa palveluidesi erinomaisuudesta eteenpäin. Suunnittelematon rätkiminen sinne tänne vie todennäköisesti vain hermosi ja uskon median toimivuuteen. Näillä viidellä vinkillä pääset alkuun sosiaalisen median haltuunotossa.

1. Aseta tavoitteet
Mitä haluat saavuttaa sosiaalisen median kautta. Millaisia tuloksia haluat saavuttaa?

2. Suunnittele
Millaista sisältöä aiot tuottaa? Kuinka se hyödyttää seuraajiasi? Millaisen kuvan haluat luoda ulospäin? Kenen kasvot somessa näkyvät? Mikä tekee sinusta erilaisen kuin kilpailijasi?

3. Aikatauluta
Aikatauluta julkaisuajankohdat ja se, milloin teet materiaalia. Julkaisemalla säännöllisesti mielenkiintoista materiaalia seuraajasi eivät unohda sinua. Voit jakaa muiden kirjoittamia tekstejä tai napata vaikka selfien, jos aikaa ei jollakin viikolla löydy.

4. Ajasta
Et pysty julkaisemaan kesken tärkeän palaverin, joten ajasta kaikki viikon päivitykset kerralla.

5. Mittaa
Tarkasta tuloksesi ainakin parin viikon välein, niin tiedät, mitkä päivitykset ovat toimineet hyvin ja mitkä päivitykset tuovat liikennettä sivuillesi. Tee ja jaa lisää sellaista sisältöä, joka on kiinnostanut seuraajiasi. Oletko päässyt asettamiisi tavoitteisiin?

Some haltuun

  1. Markkinointi sosiaalisessa mediassa – pakollinen paha?
  2. Viisi vinkkiä menestykseen sosiaalisessa mediassa
  3. Järjestä menestyvä Facebook-kilpailu
  4. Kuinka nopeasti näkyvyytesi voi kasvaa? Asiakastarina – Digiapua LadyLine Kuopiolle
  5. Räjäytä näkyvyytesi Facebookissa – 5 päivän haaste yrityksesi näkyvyyden kasvattamiseksi

Asettamalla tavoitteet tiedät mihin olet menossa. Kuvassa tikka tikkataulun keskellä.

Joanna Hoffren

Joanna Hoffren

Sollertiksen toimitusjohtaja ja diginainen. Rakastaa hakukoneoptimointia melkein yhtä paljon kuin yli 200 huonekasvin kokoelmaansa. Bloggaa omassa blogissaan älykodin ratkaisuista.

Lue Joannan viimeisimmät tekstit.

VIIMEISIN ARTIKKELI

Multimediaesitysten luonti Microsoft Sway-työkalulla

26.03.2025 |

Microsoft Sway on selainpohjainen digitaalinen tarinankerrontatyökalu, jonka avulla voit luoda ja jakaa interaktiivisia esityksiä ja … LUE LISÄÄ…

Roundcube-webmailin käyttöohje

18.03.2025 |

Roundcube on suosittu webmail-sovellus, joka tarjoaa helppokäyttöisen käyttöliittymän sähköpostien hallintaan. Tässä ohjeessa käymme läpi yleisimmät … LUE LISÄÄ…

Asiakastarina: Lemmikkihoitola Moppe ja Miiru Oy

29.01.2025 |

”Lemmikit ovat ihmisen parhaita ystäviä ja perheenjäseniä.Tiedämme miten tärkeitä tunnesiteitä lemmikin ja omistajan välille syntyy.” … LUE LISÄÄ…

Miksi sähköposti ei lähde – Yleisimmät ongelmat ja SMTP-asetukset

17.01.2025 |

Sähköposti on olennainen osa yritysviestintää. Jos sähköpostit eivät lähde omalta koneelta, on tilanne usein hyvin … LUE LISÄÄ…

Katsaus Sollertiksen vuoteen 2024

10.01.2025 |

Vuosi on vaihtunut ja kaikki ovat palanneet työn ääreen. Halusin tehdä pienen katsauksen vuoteen 2024 … LUE LISÄÄ…

Hakukoneoptimointi – avain asiakkaiden löytämiseen digitaalisessa ostopolussa

03.01.2025 |

Tiesitkö, että tutkimuksien mukaan asiakkaan digitaalinen ostopolku alkaa useimmiten Googlettamalla? Kyllähän sinä sen varmasti tiesit, … LUE LISÄÄ…

Olemme ulkoistaneet laskutuksemme

27.11.2024 |

Olemme ulkoistaneet laskutuksen hoitamisen BRANG Oy:lle 02.12.2024 alkaen. Huomioithan, että laskulla oleva tilinumero on muuttunut ja suoritukset tulee … LUE LISÄÄ…

3 tapaa tehostaa sesongin markkinointia

22.11.2024 |

Tärkeimpiin sesonkeihin on hyvä valmistautua hyvissä ajoin. Ensimmäinen askel on päivittää markkinoinnin vuosikello. Merkitse vuosikelloon … LUE LISÄÄ…