Savon Voima

Tuoretta ja raikasta ajattelua digimarkkinointiin

Ennen Savon Voiman ja Diginaisten yhteistyötä Savon Voiman markkinointiosasto oli toteuttanut somemarkkinointia itse. Mukaan haluttiin osaava kumppani sparrailemaan digimarkkinointiasioissa, ja niin alkoi Savon Voiman ja Diginaisten yhteistyö vuonna 2018.

Yhteistyöhön liittyi hieman Google-markkinointia, hakukoneoptimointia, sparrausta digimarkkinoinnissa sekä paljon Facebook-markkinointia.

”Yhteistyömme alkupuolella kävimme läpi hakukoneoptimointiin liittyviä asioita, joiden avulla saimme Savon Voiman myyntiliiketoiminnan verkkosivuja nostettua paremmin esille Googlen hakutuloksissa. Sen jälkeen keskityimme yhteystyössämme enemmän Facebook-puoleen”, Savon Voiman digimarkkinoinnista vastaava Kati Huumo kertoo.

Yhteistyön lomassa oppii paljon

Diginaiset ovat tuoneet Savon Voiman Facebook-markkinointiin mukaan uusia ajatuksia ja ennen kaikkea uusia oppeja.

”Nostaisin ehdottomasti ykkösasiaksi sparrailun. Olen matkan varrella itsekin oppinut paljon Facebookista ja siitä, minkälaisia julkaisuja ja markkinointikampanjoita sinne kannattaa tehdä.”

Kati Huumon mukaan energiatoimiala mielletään hiemanvanhanaikaiseksi ja byrokraattiseksi, minkä vastapainoksi Diginaiset ovat tuoneet esille omia näkemyksiään.

”Olemme saaneet tuoretta näkemystä ja raikasta ajattelua siihen, kuinka asioita kannattaisi tehdä, ja olemme yhdessä pystyneet ravistelemaan energiatoimialaa Facebookin kautta.”

Facebook on Savon Voiman yksi tärkeimmistä tiedotuskanavista esimerkiksi verkon häiriötilanteissa.

”Facebookissa meillä on myös virallisempi tiedotuspuoli. Vähitellen on kuitenkin lämmetty siihen, että tiedottamisen vastapainoksi asioita voi tehdä myös hauskasti. Ihmiset tulevat Facebookiin viihtymään ja hakemaan kivaa sisältöä.”

Joitakin voi pelottaa se, että antaisi Facebook-vastuun ulkopuoliselle tekijälle. Minusta huoli on ihan turha, sillä suunnitelmat tehdään kuitenkin aina yhdessä.

Kati Huumo

Toimiva digimarkkinointi näkyy tuloksissa

Digimarkkinoinnissa on aina tärkeää seurata tuloksia ja analytiikkaa. Savon Voima Facebook-sivuilla tulokset ovat näkyneet muun muassa sivun tykkääjämäärissä.

”Ennen Diginaisten yhteistyötä Facebook-sivujemme tykkääjämäärä oli reilu 2 000. Saimme syksyn 2018 aikana nostettua määrän yli 6 000 tykkääjän. Se on sellainen konkreettinen asia. Myös Diginaisten tekemät kuukausittaiset raportit ovat olleet kättä pitempää tietoa siitä, että rahoille on oikeasti saatu vastinetta”, Kati Huumo tiivistää.

Ennakkoluulot digimarkkinointiavusta kannattaa haudata

Savon Voiman väki on ollut tyytyväinen Diginaisten digimarkkinointiapuun. Kati Huumo tunnistaa ennakkoajatukset, joita itse digimarkkinointiaan hoitava taho saattaa pyöritellä mielessään.

”Joitakin voi pelottaa se, että antaisi Facebook-vastuun ulkopuoliselle tekijälle. Minusta huoli on ihan turha, sillä suunnitelmat tehdään kuitenkin aina yhdessä. Diginaisten kanssa työskentely on helppoa. Heiltä saa valmiita ideoita, ja voi olla luottavaisin mielin tietäen, että homma toimii. Diginaiset uskaltavat ravistella ja ehdottaa erilaisiakin juttuja”, Kati Huumo summaa.

Sollertis

Me Sollertiksella autamme yritystäsi näkymään verkossa vaikuttavasti. Verkkonäkyvyys syntyy saumattomasti toimivista verkkosivuista, markkinoinnista ja palvelinalustoista. Halutessasi koulutamme myös sinut verkkonäkyvyyden saloihin. Kuopion pankkiholveihin rakennetut konesalimme tarjoavat turvallisen paikan palvelimille ja pilvipalveluillesi.

VIIMEISIN ARTIKKELI

7 Vinkkiä tietoturvaan etätöissä

27.08.2025 |

Etätöistä on tullut monelle arkipäivää. Toiset tekevät sitä vain satunnaisesti, kun taas toisille se on … LUE LISÄÄ…

Miten valita oikea Microsoft 365 lisenssi yrityksellesi?

26.08.2025 |

Microsoft 365 on pilvipohjainen tuottavuus- ja yhteistyöympäristö, joka sisältää työkalut sähköpostiin, tiedostojen hallintaan, tiimityöhön ja … LUE LISÄÄ…

Google Ads -mainonta kilpailijan nimellä: Kannattaako se oikeasti?

13.08.2025 |

Oletko törmännyt hakutuloksissa mainoksiin, jotka nousevat esiin, vaikka olet hakenut toisen yrityksen nimellä? Kyseessä on … LUE LISÄÄ…

Virtuaalipalvelin vai webbihotelli verkkosivujesi kodiksi?

04.08.2025 |

Kun yrityksesi verkkosivut tai verkkokauppa ovat tärkeä osa liiketoimintaasi, niiden sijoituspaikka eli palvelinratkaisu on hyvä … LUE LISÄÄ…

Miten tekoälyä voi hyödyntää sisällöntuotannossa?

29.07.2025 |

Tuntuuko sisällöntuotanto hankalalta? Et saa ideoita, aikataulu on loppumassa ja et tiedä, mitä tehdä. Kokeile … LUE LISÄÄ…

AI optimointi WordPressissä – Huomioi tekoäly verkkosivuillasi

23.07.2025 |

AI eli tekoäly muuttaa miten tietoa etsitään ja miten hakukoneet tarjoavat vastauksia. AI optimointia kannattaakin … LUE LISÄÄ…

WordPress-ylläpito turvaa verkkosivujesi toiminnan

27.05.2025 |

WordPress-ylläpito on tärkeä osa verkkosivujen toimintaa. Moni yrittäjä ajattelee, että verkkosivut tehdään kerran ja sen … LUE LISÄÄ…

Multimediaesitysten luonti Microsoft Sway-työkalulla

26.03.2025 |

Microsoft Sway on selainpohjainen digitaalinen tarinankerrontatyökalu, jonka avulla voit luoda ja jakaa interaktiivisia esityksiä ja … LUE LISÄÄ…